چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟ لوله بخاری چرا به شکل H است؟ دلیل علمی شکل لوله بخاری

چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟ لوله بخاری چرا به شکل H است؟ دلیل علمی شکل لوله بخاری

در این رابطه از دو نوع ورق استیل باعیار ۳۰۴ و ۳۱۶ برای ساخت آن استفاده می گردد. در صورتیکه کلاهک دودکش اچ چهارگوش با ورق نیمه ضخیم و کم ضخامت ساخته شود، روند ساخت آن به شکل اتصالات کانال چهارگوش هوا می باشد. اما اگر برای ساخت آن بخواهیم از ورق ضخیم استفاده کنیم سیستم اتصال قطعات به شکل تمام جوش خواهد بود.

  • در صورتی که اطلاعات لازم در این زمینه را ندارید، امکان استفاده از مشاوره تلفنی مجموعه صنعتی نظری را خواهید داشت.
  • به طور کلی به سه دسته کلاهک چینی یا ژاپنی ، پره ای و طرح اچ تقسیم بندی میشوند.
  • وجود کلاهک دودکش برای حفظ ایمنی ساختمان ها اعم از تجاری و مسکونی مهم و ضروری می باشد.
  • در واقع این محصول بصورت کاملا سفارشی و بدون محدودیت در ابعاد، سایز و تعداد پره، ساخته و عرضه می شود.
  • از ورق استیل با عیار ۳۱۶ برای ساخت کلاهک دودکش استفاده می گردد.
  • ضخامت بدنه از نیم الی 2 میلی‌متر متغیر بوده و تعداد استاندارد پره‌های آن، 4 عدد است.

شباهت شکل ظاهری این کلاهک با خانه‌های چینی و ژاپنی موجب این نام‌گذاری شده است. کلاهک ژاپنی با انواع فلز و در رنگ‌های مختلف تولید شده و با خاصیت رنگ نسوز از دوام بالایی نیز برخوردار است. کلاهک دودکش طرح اچ چهارگوش دارای سطح مقطعی به شکل مربع می باشد. انتخاب دقیق ابعاد این نوع کلاهک نیز در کیفیت جریان مکش دود و آلاینده ها حائز اهمیت می باشد. هر چه ابعاد این کلاهک بزرگ تر باشد؛ ضخامت ورق آهنی لازم برای ساخت آن نیز باید به همان نسبت بیشتر باشد.

آیا کلاهک دودکش جریان رو به پایین را متوقف می کند؟

این به طور بالقوه می تواند سقف شما را آتش بزند و خسارت وحشتناکی ایجاد کند. اندازه، ارتفاع، قطر و جنس هر کدام از کلاهک‌ها نیز متغییر خواهد بود. پس از استعلام قیمت و ثبت سفارش، محصولات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بسته‌بندی‌های مناسب به آدرس ارائه شده ارسال خواهند شد. از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند. البته فراموش نکنید که کلاهک H باید 60 سانتی متر از لوله بالاتر باشد و ارتفاع داشته باشد.

دسته‌بندی‌ها

جنس و متریالی که برای کلاهک دودکش اِچ چهارگوش بکار می‌رود از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سایه، رنگی و گاهی بنا بر ضرورت از ورق استیل ضد زنگ استفاده می‌شود. واضح است هرچه قطر کلاهک دودکش اچ بیشتر باشد ضخامت ورق مصرفی نیز به همان نسبت افزایش می یابد. کلاهک دودکش اچ گرد را می توان از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگی و حتی استیل برای مصارف خاص که محتویات آلاینده آغشته به مواد خورنده ی اسیدی می باشد، تولید کرد. کلاهک دودکش اچ گرد از قدیمی ترین مدل های این محصول محسوب میشود. این کلاهک بوسیله یک پایه که به بخش H شکل متصل می شود هوای داخل لوله های دوکش را به کلاهک منقل و از آنجا در هوای آزاد تخلیه می گردد. کلاهک دودکش اچ چهارگوش از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگی و برخی موارد استیل ساخته می‌شود.

کلاهک دودکش مدل DN-G1

از کلاهک دودکش پره‌ای برای تخلیه موتورخانه‌ها، شومینه، هود، آبگرمکن و بخاری‌های گازی یا نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب کلاهک بر روی دودکش باید به خروج هر چه بهتر و بیشتر گازهای سمی کمک کرده و هر یک از انواع مختلف کلاهک شرایط نصبی خود را کلاهک کلبه ای دارند. به طور معمول ارتفاع نصب کلاهک بر روی کانال دودکش باید از دریچه‌های ورودی هوا برای کانال کولر و دستگاه‌های هواساز بالاتر بوده تا از ورود دوباره هوای سمی به محیط داخلی جلوگیری به عمل آید. ارتفاع لازم برای نصب کلاهک استاندارد دودکش بین 70 سانتی‌متر تا 2 متر متغیر بوده و با استفاده از انواع بست باید به کانال دودکش به خوبی متصل شود. سیمانی و فروش لوله بتنی ما در زمینه فروش انواع لوله دودکش ، لوله بخاری ، کلاهک سیمانی و …

کلاهک را بردارید و یک مهره درزگیر در اطراف لبه های تاج قرار دهید. پیچ های نصب را در سوراخ های پیلوت قرار دهید و با پیچ گوشتی آنها را سفت کنید. هدف عملکردی دیگ دودکشی ایجاد دودکش بلندتر و آبکشی بهتر برای احتراق است، زیرا آتش برای سوزاندن و تولید گرما به اکسیژن نیاز دارد. انواع طرح های دیگ دودکش برای این عملکرد موجود است که در عکس های زیر نشان داده شده است.