چرا سوبارو WRX TR 2024 بال عقب ندارد


سوبارو WRX TR 2024 به تازگی به عنوان یک نسخه تهاجمی تر از سدان اسپرت این برند معرفی شد. اما، چیزی را از دست داده است. تصاویر فاش شده از استرالیا این مدل را با یک بال بزرگ در عرشه عقب نشان می دهد، اما دستگاه آیرودینامیک در عکس های رسمی از اولین نمایش غایب است. در اینجا دلیل آن است.

تاد هیل، سخنگوی سوبارو در ایالات متحده گفت: «در ایالات متحده، بال عقب همیشه با WRX STI مرتبط بوده و تنها بر روی آن ارائه شده است. Motor1.com. در بازارهای دیگر، بال بزرگ در مدل‌های WRX نیز عرضه شده است.»

او تایید کرد که بازارهای دیگر WRX TR را با بال دریافت می کنند، اما نتوانست بگوید کدام یک. باید منتظر بمانیم تا مناطق دیگر نسخه خود را از مدل اعلام کنند. در زمان انتشار این داستان، سوبارو این خودرو را در خارج از ایالات متحده معرفی نکرده است.

به طور سنتی، سوبارو بال های بلندی روی WRX در ایالات متحده نمی گذاشت. هیل گفت: “ما نمی خواستیم آب بین WRX و STI را گل آلود کنیم.” با این حال، مدل STI اکنون مرده است.

اگر سوبارو بال را برای برخی مناطق تولید می کند، به نظر می رسد حداقل ممکن است این شرکت بتواند این قطعه را به عنوان لوازم جانبی فروشنده در ایالات متحده بفروشد. از آنجایی که دیگر WRX STI وجود ندارد، هیچ نگرانی در مورد نقض WRX در قلمرو مدل از بین رفته وجود نخواهد داشت. با این حال، هیچ نشانه رسمی از این اتفاق وجود ندارد.

سوبارو WRX S4 tS

چالش سوبارو WRX S4 tS NBR

سوبارو ایمپرزا WRX UK300

نمونه هایی از WRX با بال عقب بلند در خارج از ایالات متحده وجود داشته است. به عنوان مثال، بسته چالشی WRX S4 tS NBR یک سیستم تعلیق تهاجمی تر با دمپرهای قابل تنظیم جلو اضافه کرد.

سوبارو و پرودرایو در سال 2001 روی WRX UK300 کار کردند که ظاهری شبیه خودروهای قهرمانی مسابقات جهانی رالی آن زمان داشت.

سوبارو WRX TR 2024 دارای فنرهای سفت‌تر، نرخ‌های میرایی اصلاح‌شده و قفسه فرمان تنظیم‌شده مجدد است. این خودرو بر روی لاستیک های 245/35 R19 بریجستون پوتنزا S007 سوار می شود. در جلو، کالیپرهای شش پیستون با روتورهای 13.39 اینچی وجود دارد. قسمت پشتی از درپوش های دو پیستونی و دیسک های 12.83 اینچی استفاده می کند. سیلندر اصلی ترمز نیز بزرگتر است.

موتور مشابه سایر انواع WRX است. باکسر 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ 271 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور تولید می کند. جعبه دنده شش سرعته دستی تنها جعبه دنده موجود است.

در داخل، صندلی های Recaro با تودوزی سیاه و خاکستری Ultrasuede وجود دارد. صندلی راننده در هشت جهت برقی قابل تنظیم است.



منبع