چرا یک BMW M5 ارزان تر از M3 در ایرلند است


از آنجایی که من تنها عضو اروپایی آن هستم موتور 1 تیم، مسئولیت من این است که به همکاران آمریکایی خود یادآوری کنم که چقدر خوب هستند. خودروهای جدید در ایالات متحده به میزان قابل توجهی ارزان تر هستند، و نه فقط به این دلیل که همکارانم مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی کنند. مالیات بر ارزش افزوده می تواند تا 27 درصد ارزش خودرو برسد.

مالیات های بالا بر خودروهایی که مقدار زیادی آلایندگی دارند منجر به موقعیت های دیوانه کننده ای مانند پرداخت شش رقمی برای تویوتا GR یاریس یا مرسدس بنز کلاس E 1.5 لیتری می شود. شرایطی به همان اندازه عجیب که توسط a Redditor را می توان در ایرلند یافت. ب ام و M3 فروخته شده در آنجا 151675 یورو یا حدود 163000 دلار با نرخ ارز فعلی قیمت دارد. M5 جدید که هفته گذشته رونمایی شد، به طور قابل توجهی ارزانتر از برادر کوچکتر خود است و 137055 یورو (147400 دلار) است.

این در حالی است که این خودروی بسیار بزرگتر و سنگین تر با موتور V-8 در زیر کاپوت است. چگونه می تواند این باشد؟ همه چیز به مالیات ثبت خودرو (VRT) برمی گردد که بر اساس انتشار CO2 است.

به لطف تنظیمات هیبریدی پلاگین، آخرین M5 دارای انتشار CO2 37 گرم در کیلومتر در چرخه ترکیبی WLTP است. این آن را در پایین ترین سطح مالیات (تا 50 گرم در کیلومتر) قرار می دهد که VRT تنها هفت درصد از ارزش خودرو است. M3 به دلیل موتور شش سیلندر غیر برقی اش 228 گرم در کیلومتر تولید می کند. بنابراین، در بالاترین گروه مالیاتی (بیش از 190 گرم در کیلومتر) قرار می گیرد، بنابراین این مالیات 41 درصد از ارزش خودرو است.

تفاوت 15600 دلاری بین این دو کاملاً عجیب است، اما نشان می‌دهد که چرا خودروسازان مشتاق به راه‌اندازی خودروهای پلاگین هیبریدی بیشتری هستند. من به تو نگاه می کنم، چهار سیلندر AMG C63. از نظر رگولاتور، PHEV ها کمتر برای محیط زیست مضر هستند. البته، با این فرض که مالک به طور مکرر بسته باتری خودرو را شارژ می کند تا از محدوده الکتریکی ادعا شده استفاده کند. در مورد M5، BMW می‌گوید که می‌تواند تا 43 مایل را در چرخه WLTP بدون مصرف بنزین انجام دهد.

جدای از انتشار گازهای گلخانه ای، تفاوت در اعداد مصرف سوخت ذکر شده احمقانه است. M5 از نظر تئوری به ازای هر چرخه WLTP فقط 1.7 لیتر / 100 کیلومتر (62 مایل) نیاز دارد، بنابراین با انجام محاسبات، 138.3 مایل در هر گالن باز می گردد. این در حالی است که در مشخصات اروپایی 2435 کیلوگرم (5368 پوند) وزن دارد. M3 به 10.1 لیتر / 100 کیلومتر یا 23.3 mpg نیاز دارد.

ما به برگه‌های مشخصات فنی نگاه کردیم و متوجه شدیم که M3 655 کیلوگرم (1444 پوند) سبک‌تر از M5 است و با این حال به‌عنوان مصرف سوخت بسیار ضعیف‌تری در فهرست ذکر شده است. شایان ذکر است که BMW فقط M3 را در ایرلند به عنوان یک مدل رقابتی داغتر با xDrive می فروشد. نسخه‌های دیفرانسیل عقب موجود در بازارهای دیگر سبک‌تر هستند. علاوه بر این، M3 های tail-happy ارزان تر از مدل تمام پنجه هستند.

اگر من در ایرلند زندگی می کردم و چنین پولی برای خرید ماشین داشتم، صادقانه حق بیمه را پرداخت می کردم و به جای آن M3 می گرفتم. بهتر از آن، M3 Touring انتخاب من خواهد بود.



منبع