چطوری چای اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟ + 7 راه شناسایی چای اصل و تقلبی Pikapak Blog-Pikapak Blog | OkChay

اگر رنگ چای پس از گذشت این مدت تیره شد ، حاوی مواد شیمیایی و رنگی است اما اگر بعد از یک ساعت رنگ چای بدون هیچ تغییری ثابت و خوش رنگ باقی ماند، چای مرغوب است. یکی دیگر از مسائلی که باید برای تشخیص چای ایرانی درجه یک از چای خارجی یا ناسالم به آن توجه نمود، زمان دم کشیدن چای است. باید چای را در یک استکان یا لیوان بریزید و اگر چای غیر اصل و تقلبی باشد، به محض ریختن آب جوش و یا حتی نیمه جوش، چای شروع به رنگ‌دهی می‌کند! بدلیل اختلاف قیمت انواع چای ممکن است انواع ارزانتر چای را بعنوان چای اصلی که روی بسته بندی ثبت شده است به فروش برسانند.

بعد از اون هم فایده‌های مصرف چای اصل ایرانی رو با هم بررسی کردیم و از زحمت کشاورزان کشورمون گفتیم که نباید هدر بره. به گزارش همشهری آنلاین، چای ایرانی انواع بسیار مختلفی دارد. بنابراین بهتر است راه‌های شناسایی و تشخیص چای مرغوب و اصل را بدانید تا خرید خوبی داشته باشید و از نوشیدن چای ایرانی با کیفیت لذت ببرید. عسل تقلبی را چگونه بشناسیم | ملاک انتخاب عسل خوب چیست؟ | گونه‌های مختلف عسل را بشناسید ساده‌ترین…

انواع راه های طلاق

چطوری چای اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟ + 7 راه شناسایی چای اصل و تقلبی Pikapak Blog-Pikapak Blog | OkChay راه‌های تشخیص چای ایرانی سالم و طبیعی از چای نامرغوب که حاوی رنگ‌ و طعم‌دهنده‌های شیمیایی می‌باشد بسیار ساده است. این روش به این صورته که اگر دو مدل چای داشتین هر کدوم رو داخل یک لیوان آب سرد بریزید اگر سریع ته نشین شد پس تقلبیه چون چای اصل اصلا ته نشین نمیشه. و اگر شروع به رنگ دادن کرد بازم تقلبیه ولی اگر با همین آب سرد زمان برد تا رنگ بده چای کاملا اصله.

۸- رنگینه چیست؟

خیلی از مردم هم بدون توجه به محتویات داخل اون‌ها به‌راحتی جذب این نوع چای میشن و اون رو می‌خرن. در عوض چای مرغوب و باکیفیت ایرانی در بسته‌بندی‌های خیلی ساده به مشتریان عرضه میشه. حتی گاهی متاسفانه این بسته‌بندی‌ها از نظر کیفیت قادر نیستن که به‌طور صحیح از محتویات خودشون محافظت کنن.

  • چای‌ در انواع مختلفی به صورت فله‌ای در بازار یافت می‌شود، چای ترش، سه پنکه، باروتی و بسیاری نام‌های دیگر.
  • پس تشخیص چای اصل و مرغوب ایرانی از چای تقلبی و غیر اصل ضرورت اساسی چای در لیوان پلاستیکی دارد.
  • وقتی چای بهاره را درون قوری می‌ریزید، در هنگام اضافه کردن آب جوش، عطر بسیار دلنشین چای بهاره به همراه بخار آب بلند می‌شود و بسیار به دل آدم می‌نشیند!
  • دقت کنید که چای مرغوب در آب سرد رنگ نمی‌دهد اما چای‎هایی که رنگ مصنوعی دارند در آب سرد نیز رنگ پس می‌دهند.