چهار موتور مرسدس EQG انجام یک چرخش تانک را ببینید

این تنها فناوری آفرود جالبی نیست که اخیراً از مرسدس دیده ایم زیرا آخرین GLS با سیستم تعلیق فنری خود سروصدای زیادی به پا کرده است. ویژگی E-Active Body Control این شاسی بلند لوکس تمام سایز را قادر می سازد تا «پرش» و وسیله نقلیه را از وضعیت چسبناک خارج کند. البته کلاس G همچنان آفرود واقعی در خط ستاره سه پر باقی می ماند و EQG شاسی قاب نردبانی را حفظ خواهد کرد.

در حالی که راه‌حل‌های فنی دیگری در نظر گرفته می‌شد، مهندسان در نهایت تصمیم گرفتند که هر موتور الکتریکی یک چرخ جداگانه را به حداکثر برساند و به میراث برادر موتور احتراقی خود عمل کند. منطق به ما می‌گوید که G الکتریکی سنگین‌تر و آئرودینامیک‌تر از شاسی‌بلند EQS می‌شود، منطق به ما می‌گوید که اندازه باتری حداقل با بسته 107.8 کیلووات ساعتی شاسی‌بلند الکتریکی تک بدنه مطابقت دارد. یک بسته باتری با چگالی بالا اختیاری با شیمی آند سیلیکون قبلاً اعلام شده است.

بسته باتری و موتورهای نامشخص (اما احتمالاً بزرگ) در چارچوب نردبانی در وسیله نقلیه ای که وزن آن 6600 پوند (حدود 3000 کیلوگرم) تخمین زده می شود نصب می شود. واقعیت جالب – EQG اولین خودروی مرسدس بنز چهار موتوره نخواهد بود زیرا موتورهای الکتریکی بسیار کمیاب AMG SLS نیز دارای یک چهار موتور الکترونیکی بود. امریش شیلر، مدیرعامل زیربرند کلاس G، در توسعه ابرخودروی الکتریکی که در سال 2013 عرضه شد، مشارکت داشت.

احتمالاً از خود می پرسید که چگونه EQG می داند که در کدام جهت باید چرخش مخزن را انجام دهد. روزنامه‌نگار گرگ کیبل می‌گوید پدال‌هایی روی فرمان نصب شده‌اند که راننده از آن برای انتخاب اینکه آیا مانور در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌شود، استفاده می‌کند. در حالی که این عملکرد در مسیرهای خارج از جاده مفید خواهد بود، به نظر می رسد که مالکان اجتناب ناپذیر از این عملکرد دونات بر اساس تقاضا در جاده های آسفالت شده برای به نمایش گذاشتن قطعه مهمانی وسیله نقلیه استفاده کنند.

جزئیات بیشتر باید در سال آینده و پیش از راه اندازی مورد انتظار EQG در سال 2024 افشا شود.



منبع

G-Class صرفاً الکتریکی تا سال 2024 معرفی نخواهد شد، اما مهندسان مرسدس قبلاً چیزی را که از آن به عنوان “G-Turn” یاد می کنند، پیاده سازی کرده اند. این اجازه می دهد تا آفرود ارجمند در محل بچرخد و بنابراین یک چرخش تانک انجام دهد. ریوین نیز چند سال پیش آن را به نمایش گذاشت اما هنوز آن را در کامیون R1T یا SUV R1S ارائه نمی کند. در Geländewagen EV آینده، موتورهای چرخ جداگانه امکان انجام یک چرخش 360 درجه در محور خود را فراهم می کنند.