کاغذبازی «انباشته شدن واقعاً بد» در دلال ها با ادامه قطعی حملات سایبری



هفت روز از حملات سایبری به CDK Global می‌گذرد که این شرکت را مجبور به تعطیل کردن مجموعه نرم‌افزاری که توسط تقریباً 15000 نمایندگی در ایالات متحده و کانادا استفاده می‌شود، می‌گذرد. این که بگوییم زیبا نبوده است دست کم گرفته شده است – نرم افزار مبتنی بر ابر همه چیز را از قطعات و خدمات خدمات گرفته تا فروش خودروهای جدید، امور مالی، ثبت نام خودرو و حتی حقوق و دستمزد شرکت را مدیریت می کند. و ممکن است تا ماه ژوئیه مجدداً بازیابی نشود.

CDK Global در طول این مصیبت به طرز عجیبی ساکت بوده است. هیچ بیانیه یا قدردانی در وب سایت عمومی آن در رابطه با این حمله سایبری وجود ندارد. پیام های به جا مانده از موتور 1 به دنبال نظر و به روز رسانی نشده است. اما برایان مک دونالد، مدیرعامل CDK Global به این موضوع گفت اخبار خودرو که تیم رهبری اجرایی شرکت و کارکنان فروش به صورت روزانه با مشتریان برای یافتن راه حل های جایگزین کار می کنند.

معاملات قلم و کاغذ

این راه حل ها باید حداقل برای چند روز دیگر کافی باشند. ایمیلی که ظاهراً در 25 ژوئن برای فروشندگان ارسال شده است اخبار خودرو بیان می کند که این سرویس احتمالاً قبل از 30 ژوئن بازیابی نخواهد شد.

در مورد آن گزینه‌ها، بیشتر آن شامل تراکنش‌های ساده قلم و کاغذ است تا کارها را حفظ کنند، اما آسان نیست. هفته گذشته با مدیر قطعات و خدمات نمایندگی کیا در مورد زندگی بدون CDK صحبت کردیم. تیم های او هنوز کار می کنند، اما بزرگترین مشکل ممکن است پس از بازیابی نرم افزار ایجاد شود.

مدیری که می‌خواهد ناشناس بماند، توضیح داد: «کاغذهای من واقعاً بد انباشته شده است. زمانی که همه چیز پشتیبان‌گیری شود، جهنمی تولید کاغذهای قانونی می‌شود. بزرگترین مشکل این هفته تعیین حقوق و دستمزد است. من فناوری‌ها تولید را پس داده‌اند، بنابراین ما فقط میانگین تولید سه ماهه را انجام می‌دهیم و کمیسیون آنها را پرداخت می‌کنیم. بر اساس آن حقوق و دستمزد همه دست نوشته است.

مشکلات ثبت نام

در سمت فروش، به نظر می رسد سردرد بزرگتر است. و این فقط به تامین مالی مربوط نمی شود. حتی در صورت پرداخت نقدی، نرم افزار CDK ثبت نام خودروهای جدید را به صورت آنلاین انجام می دهد. کارهای کاغذی را می توان با دست انجام داد، اما زمان قابل توجهی به فرآیند اضافه می کند. CNN گزارش می دهد که برخی از ایالت ها از پذیرش اسناد از نمایندگی ها خودداری می کنند یا کاملاً خودداری می کنند. در مورد کارکنان فروش که با پورسانت کار می کنند، تأخیر در فرآیند به تأخیر در چک پرداخت می شود.

مدیر خدمات و قطعات کیا گفت: “اینجا چند فروشنده هستند که چیزی نفروخته اند، بنابراین چک آنها نزدیک به حداقل دستمزد خواهد بود.”

هنگامی که همه چیز آماده و راه اندازی شد، باز هم ممکن است نمایندگی ها ماه ها طول بکشد تا از این عواقب خلاص شوند. و اگرچه یک بازه زمانی کلی برای بازسازی در اوایل ماه ژوئیه وجود دارد، CDK هنوز تاریخ قطعی را ارائه نکرده است که سیستم های آن باید به طور کامل عملیاتی شوند.



منبع