کامیون نیمه‌کامیون کوچک Tomy Tec به خودرویی با اندازه کوچک و DIY RC تبدیل می‌شود



ماشین‌ها و کامیون‌های با رادیو کنترل می‌توانند ساعت‌های بی‌پایانی سرگرمی را فراهم کنند. آنها در اشکال و اندازه‌ها (و محدوده قیمت) هستند، اما یک ویدیوی جدید YouTube نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با کوچک‌ترین وسایل نقلیه در خانه بسازید. این ویدئو نشان می دهد که یک کامیون نیمه کامیون میتسوبیشی فوسو در مقیاس Tomy Tec 1/150 به یک ماشین RC خانگی تبدیل می شود.

ساخت با جدا کردن کامیون شروع می شود. کابین و داخل آن قبل از اینکه اکسل های پلاستیکی لیز خورده و با محورهای فلزی جایگزین شوند بیرون می آیند. لاستیک های پلاستیکی جلو زمین شده و با O-ring لاستیکی جایگزین می شوند. کابین کامیون کوچک موتور محرک، باتری و مکانیزم فرمان را در خود جای داده است که از صفحات کوچک آلومینیومی ساخته شده است.

این تریلر همچنین یک ارتقاء دریافت می کند که نمی توانید آن را ببینید. باربری سرپوشیده دارای یک برد کنترل و یک باتری حتی بزرگتر است. سیم های نازک و ظریفی به صورت متقاطع در داخل دکل قرار می گیرند و میکروکنترلر را به بقیه وسایل الکترونیکی متصل می کنند. در زیر کابین کامیون درگاه شارژ و یک چراغ نشانگر وضعیت باتری وجود دارد که یک ویژگی منظم است.

تغییر دیگری که در کامیون انجام شد، چراغ های مصنوعی را به چراغ های واقعی تبدیل کرد. سازنده، واحدهای ایستاده را با LEDهای فعال، از جمله چراغ کابین و تریلر جایگزین کرد. حتی چراغ‌های راهنما هم کار می‌کنند و کمی واقع‌گرایی را به ساختار کوچک اضافه می‌کنند.

در حالی که کامیون Tomy Tec یک خودروی RC کوچک است، اما کوچکترین خودرویی نیست که تا به حال تولید شده است. مطابق با کتاب رکوردهای جهانی گینس، کوچکترین خودروی RC با طول 25 میلی متر (0.98 اینچ) است. این یک ماشین هوشمند در مقیاس 1/90 بود که دارای باتری با حدود 15 دقیقه زمان کار با شارژ کامل بود.

ویدئو با نمایشی به پایان می رسد، میتسوبیشی با خیالی آسوده به جلو و عقب می راند، و صدای چرخش موتور الکتریکی کوچک کمی شبیه صدای کلیک یک موتور دیزلی است. بسیار عالی است که شاهد عرضه بی پایان خلاقیت در جامعه خودرویی، خارج از تولیدات و مدل های تولید شده از خط مونتاژ باشیم. اشتیاق به ماشین همه جا هست.



منبع