کانسپت اسرارآمیز مزدا MX-5 برای اولین نمایش موبیلیتی ژاپن به نمایش گذاشته شد


مزدا خودروساز ژاپنی بعدی است که خط تولید خود را برای نمایشگاه موبیلیتی ژاپن اعلام می کند که در آن تمرکز بر MX-5 خواهد بود. «ND3» که اخیراً رونمایی شده است، در کنار نسل اول مدلی که علاقه مندان با نام رمز «NA» آن را می شناسند، در آنجا حضور خواهد داشت. همچنین قرار است یک مدل MX-5 در مقیاس دو سوم برای بچه‌ها وجود داشته باشد تا ایده‌ای در مورد رانندگی با میاتا محبوب پیدا کنند.

MX-5 SeDV کمتر شناخته شده نیز وجود خواهد داشت. اگر مخفف یک زنگ را به صدا در نیاورد، به a اشاره دارد اسجنهقدرت Dسوار شدن Vوسیله نقلیه ای که به طور خاص برای افراد دارای معلولیت ایجاد شده است. سال‌هاست که وجود داشته است و در دو نوع استاندارد و RF عرضه می‌شود و دارای اهرمی است که جایگزین پدال‌های گاز و ترمز می‌شود. این حتی اجازه می دهد تا فرمان یک دست را به لطف یک دستگیره نصب شده بر روی فرمان به دست آورد. همچنین یک صندلی مخصوص سرنشین برای نگهداری ویلچر وجود دارد.

مفهوم مطالعه ویژن مزدا
مفهوم مطالعه ویژن مزدا

نکته برجسته غرفه مزدا در نمایشگاه تحرک ژاپن 2023 یک «ماشین مفهومی جدید طراحی شده برای نماد تم نمایشگاه» است. فعلاً باید به تنها تصویر تیزر در بالای صفحه بسنده کنیم. از نظر ظاهری، طراحی عقب شباهتی به کانسپت Vision Study دارد که در نیمه دوم نوامبر سال گذشته شاهد آن بودیم. این چراغ‌های عقب تقسیم‌شده تقریباً یکسان به نظر می‌رسند و حروف برجسته «مزدا» را در کنار هم قرار می‌دهند. دو خط موازی زیر کمی کج شده اند در حالی که در کانسپت 2022 مستقیم بودند.

هنگامی که Vision Study در سال گذشته به طور خلاصه نمایش داده شد، شرکت Zoom-Zoom گفت که “در نظر گرفته شده است که تعهد این برند به خودروهای لذت بخش را نشان دهد.” با خواندن بین خطوط، این روش مزدا بود که می‌گفت MX-5 با وجود قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی که اتومبیل‌های اسپورت را به خطر می‌اندازد، همچنان پابرجاست.

پیش از این در سال 2022، یواخیم کونز، رئیس توسعه محصول و مهندسی مزدا اروپا، گفت: به نظر می رسد که ما این خودرو را برای همیشه با این اندازه و مفهوم و موتور احتراقی خواهیم داشت. با این حال، او اعتراف کرد زمانی فرا می رسد که شرکت راهی جز برقی کردن خودرو نخواهد داشت.

باید دید آیا این کانسپت جدید پیش نمایشی از نسل بعدی میاتا است یا خیر. حتی اگر اینطور باشد، ND3 به تازگی در ژاپن معرفی شده است، به این معنی که رودستر/کوپه فعلی حداقل برای چند سال در تولید باقی خواهد ماند. در نتیجه، ما انتظار نداریم که مدل جدید زودتر از سال 2026 به فروش برسد.

نمایشگاه تحرک ژاپن 2023 قرار است در 25 اکتبر با اولین روز مطبوعاتی آغاز شود و در 5 نوامبر با آخرین روز عمومی به پایان برسد.



منبع