کانسپت مطالعه ویژن مزدا به عنوان کوپه اسپرت شیک پیش نمایش داده شد

این ویدیوی 36 دقیقه‌ای که در کانال رسمی مزدا ژاپن منتشر شده است، نشان می‌دهد که رئیس و مدیرعامل آکیرا ماروموتو در مورد گام‌های این خودروساز برای رسیدن به بی‌طرفی کربن تا سال 2050 صحبت می‌کنند. و اولین چیزی که خواهید دید MX-5 ND است. نسل های قبلی میاتای محبوب نیز قبل از نمایش یک کوپه سفید ظاهر می شوند.

منطق به ما می‌گوید که درهای پروانه‌ای برای این کانسپت در نظر گرفته شده‌اند، زیرا یک خودروی تولیدی بعدی دارای تنظیمات منظم است. با هیچ جزئیاتی که مزدا به اشتراک گذاشته است، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که تصور کنیم این مفهوم چه چیزی را به تصویر می‌کشد. این نسبت به یک خودروی دیفرانسیل عقب با توجه به عقب کوتاه و کاپوت بلند برای قرار دادن موتوری که به صورت طولی نصب شده است، دارد.

این خودروساز ژاپنی متعهد شده است که فرمول RWD + ICE را برای نسل بعدی میاتا زنده نگه دارد. با این حال، انتظار می‌رود برخی از اشکال برق‌رسانی با مقررات سخت‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای که قبلاً ذکر کردیم، مطابقت داشته باشد. گلگیرهای برآمده از ویژگی های MX-5 هستند در حالی که چراغ های دور گرد به دو نیم شده ما را به فکر NB می اندازد.

به طور کلی، این کانسپت این تصور را به ما می دهد که به اندازه کافی کوچک به نظر می رسد که یک Miata باشد تا چیزی پیچیده تر برای احیای RX. این موتور چرخشی رسماً در سال 2023 بازمی‌گردد، اما فقط به عنوان افزایش دهنده برد به جای یک برنامه خودروی اسپرت عمل می‌کند. بیایید به خاطر داشته باشیم که چند ماه پیش یک قاطر آزمایشی جالب MX-5 مشاهده شد، بنابراین مطمئناً یک ماشین اسپرت جدید در راه است.



منبع

مزدا دستور کار میان مدت خود را با تسریع برنامه های خود برای استقبال از برقی سازی در سال های آینده با توجه به قوانین سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای به روز کرده است. در حالی که این به نظر می رسد که تقریباً هر خودروساز دیگری اعلام کرده است یا قرار است انجام دهد، چیز دیگری توجه ما را به خود جلب کرد. اگرچه در بیانیه مطبوعاتی به آن اشاره نشده است، یک ویدیوی همراه یک کوپه ورزشی مرموز را نشان می دهد. چیست؟ یک “مدل مطالعه بینایی” در حال حاضر.

اگرچه ما وسوسه شده ایم که بگوییم این نگاه اولیه به نسل پنجم MX-5 است، اما ممکن است از خودمان جلوتر باشیم. به هر حال، کانسپت بسیار زیبای ویژن کوپه از سال 2017 هرگز به یک خودروی تولیدی تبدیل نشد. اما اگر بالاخره میاتای بعدی باشد چه؟ این کانسپت یک کوپه با سقف فلزی ثابت را نشان می دهد، که قبلاً اتفاق افتاده است زیرا NB یک مشتق واقعی کوپه در ژاپن دریافت کرده است، جایی که تنها 179 دستگاه تا کنون فروخته شده است.

مفهوم مطالعه ویژن مزدا