کانسپت Alpine Alpenglow با موتور احتراق هیدروژنی معرفی شد

هیچ برنامه ای برای عرضه مدل ICE با سوخت هیدروژنی در آینده نزدیک وجود ندارد. در عوض، نقشه راه محصول این خودروساز در عصر الکتریکی که از سال 2025 آغاز می شود، شامل سه وسیله نقلیه با باتری است: یک نسخه هاتچ از سوپرمینی احیا شده رنو 5، یک کراس اوور GT X-Over و یک خودروی اسپورت جدید که با همکاری لوتوس ساخته شده است. به طور غیر مستقیم جایگزین A110 شود.



منبع مفهوم Alpine Alpenglow

پیشرانه بسیار جالب است زیرا نشان می‌دهد که یک موتور احتراقی می‌تواند کربن خنثی باشد به شرطی که با هیدروژن کار کند. درست مانند هدف تویوتا برای زنده نگه داشتن ICE در عصر بدون آلایندگی، آلپاین معتقد است که خودروهای برقی با باتری و سلول سوختی می توانند در کنار خودروهای با سوخت هیدروژنی با موتور احتراقی همزیستی کنند. آب میوه لازم در دو مخزن استوانه‌ای با فشار 700 بار ذخیره می‌شود، و به ما گفته می‌شود که Alpenglow “عملاً چیزی به جز بخار و غرش موتور پرچ‌کننده” تولید نمی‌کند.

“آینده آلپاین، امروز” – این است که چگونه می‌توانیم Alpenglow را توصیف کنیم، یک خودروی مفهومی با استایل رادیکال که به عنوان پیش‌نمایشی از آنچه از بازوی عملکرد رنو به دست می‌آید عمل می‌کند. این کانسپت کم ارتفاع که هفته آینده به نمایشگاه خودروی پاریس می‌آید، طراحی دراماتیک و ساختاری سبک وزن دارد که آینه A110 است، اگرچه مشخصات فنی فاش نشده است. ما می دانیم که از کربن بازیافتی برای کاهش اثرات زیست محیطی استفاده می کند.

Alpenglow وحشی بر روی چرخ‌های جالبی سوار می‌شود که برای تقلید از دانه‌های برف طراحی شده‌اند و اینها نیز سطح شفافی دارند. ایده فرانسوی بت‌موبیل بسیار بزرگ است، بیش از پنج متر (تقریباً 197 اینچ) طول و بیش از دو متر (تقریباً 79 اینچ) عرض دارد در حالی که ارتفاع آن کمتر از یک متر (39 اینچ) است که آلپاین آن را « نسبت ماشین رویایی.”

فراتر از پیشرانه نوآورانه، این کانسپت به لطف اسپویلر فعال شفاف عقب خود متمایز است. در واقع، پدال‌ها، پدال‌های فرمان، مثلث‌هایی که حاوی هیدروژن هستند و بخش‌هایی از کاپوت نیز شفاف هستند. امضای نور در جلو و عقب برای مدل‌های بعدی آلپاین اعمال خواهد شد، در حالی که طراحی کلی خودروی مسابقه‌ای LMDh را برای فصل 2024 پیش‌بینی می‌کند.