کایل وگت، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کروز از سمت خود کناره گیری کرد


بنیانگذار کروز از سمت خود کناره گیری کرده است و ما نگاهی به انقلاب برق قریب الوقوع BMW می اندازیم.

این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.

کایل وگت، مدیرعامل کروز، استعفا داد

واحد رانندگی خودران کروز جنرال موتورز مدیر عامل خود را از دست داد. کایل وگت، موسس این شرکت، شب گذشته از طریق یک استعفا داد پست پنج قسمتی در توییتر. این مدیر اجرایی 38 ساله با نگاهی به دستاوردهای خود گفت که این استارت آپ مستقر در کالیفرنیا از زمان تاسیس خود در سال 2013 بیش از 250000 سواری بدون راننده ارائه کرده است. در مورد اینکه آینده چه خواهد شد، مدیر عامل سابق قصد دارد زمان بیشتری را با خانواده بگذراند و “برخی ایده های جدید را بررسی کند.”

تصمیم به کناره گیری پس از چند هفته پر فراز و نشیب برای کروز صورت گرفت. یک روباتاکسی در سانفرانسیسکو زنی را که قبلاً با خودروی دیگری برخورد کرده بود، زیر گرفت. بدتر از آن، شورلت بولت EV خودران بالای سر او ایستاد و آتش نشانان SF را مجبور کرد تا از فک های زندگی برای نجات او استفاده کنند. این حادثه در ماه اکتبر رخ داد و اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا را بر آن داشت تا مجوزهای بدون راننده کروز را به حالت تعلیق درآورد. در نتیجه، کروز تمام فعالیت های خود را در سراسر ایالات متحده متوقف کرد. در 9 نوامبر، جنرال موتورز یک دور اخراج در واحد خودران خود را اعلام کرد.

مشکلاتی که اخیراً کروز برای نشان دادن خودروهای بدون مشکل و خودران واقعاً با آن روبرو بوده است، علیرغم سرمایه گذاری های هنگفتی که در سال های اخیر انجام شده، هنوز فاصله زیادی دارد. در واقع، برایان ریمر، دانشمند پژوهشی در مرکز حمل و نقل و لجستیک MIT و MIT AgeLab، اخیراً گفت که استقلال سطح 5 “هرگز وجود نخواهد داشت.” این بدان معنا نیست که پیشرفت فوق العاده ای حاصل نشده است، و ما فقط در مورد خلبان خودکار تسلا صحبت نمی کنیم. BMW و مرسدس هر دو گواهینامه سطح 3 را برای پرچمداران خود، سری 7 و S کلاس دریافت کرده اند.

پروژه های BMW 50 درصد از فروش سری 5 در اروپا i5 خواهد بود

در مصاحبه با اخبار خودرویکی از سخنگویان BMW گفت که این خودروساز لوکس انتظار دارد فروش i5 نیمی از کل تحویل‌های سری 5 در اروپا را به خود اختصاص دهد. نه فقط برای امسال یا سال آینده، بلکه برای کل چرخه عمر نسل هشتم سدان. او ادامه داد که مدل بدون انتشار تخمین زده می شود که 30 درصد از تحویل های جهانی را تشکیل دهد.

بسته به منطقه، جدیدترین سری 5 با انواع پیشرانه‌ها از جمله بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و مدل‌های کاملاً الکتریکی به فروش می‌رسد. در سال 2024، خط تولید به یک واگن با همان چهار نوع پیشرانه افزایش خواهد یافت. در چین، BMW یک سدان شاسی بلند می سازد و آن را با موتورهای احتراقی در کنار i5 به فروش می رساند.

برخلاف مرسدس بنز با پلتفرم ماشین الکتریکی سفارشی خود برای EQE، i5 از همان استخوان های سری 5 استفاده می کند. BMW تا سال 2025 با عرضه اولین خودروهای الکتریکی در معماری Neue Klasse پلت فرم اختصاصی نخواهد داشت. این باتری‌های نسل ششم با سلول‌های گرد را برای افزایش برد و سرعت شارژ تا 30 درصد راه‌اندازی می‌کند.





منبع