کراس اوور هوندا WR-V فقط یک ستاره در تست تصادف NCAP لاتین کسب کرد

هوندا WR-V در تست تصادف NCAP لاتین (سپتامبر 2022)

NCAP لاتین همچنین فولکس واگن Nivus را آزمایش کرد و کراس اوور آلمانی بالاترین رتبه پنج ستاره را از سازمان ایمنی دریافت کرد. تجهیزات ایمنی استاندارد Nivus ساخت برزیل شامل شش کیسه هوا و ESC است، در حالی که حداقل 50 درصد از مشتریان سیستم ترمز اضطراری خودکار را نیز انتخاب می کنند. NCAP لاتین می گوید همه سیستم های ایمنی آزمایش شده در طول آزمایش عملکرد خوبی داشتند.

5 عکس ها

آلخاندور فوراس، دبیر کل NCAP لاتین، اظهار داشت: «مصرف‌کنندگان باید از یافتن مدل‌های محبوب‌تر با رسیدن به 5 ستاره خوشحال شوند. یافتن چنین تفاوت‌هایی بین Nivus و WR-V که رقبای همان بخش هستند، NCAP لاتین را شگفت‌زده می‌کند، زیرا هوندا به تازگی به دلیل کمبود تجهیزات ایمنی یک ستاره کسب کرده است. لاتین NCAP قویاً هوندا را تشویق می کند تا WR-V را بهبود بخشد و به زودی مدل های پنج ستاره را دوباره به منطقه بیاورد، زیرا آخرین بار در سال 2015 بود.



منبع NCAP لاتین WR-V را در برخورد از جلو، برخورد جانبی، ضربه شلاقی و حفاظت از عابر پیاده آزمایش کرد. بهترین نتیجه ای که دریافت کرد فقط 58.82 درصد در حفاظت از عابر پیاده بود، در حالی که حفاظت از سرنشینان بزرگسال و حفاظت از کاربران آسیب پذیر جاده در محدوده 40 درصد بود. نه تنها این، بلکه لاتین NCAP اشاره می کند که کمربند ایمنی کراس اوور الزامات سازمان را برآورده نمی کند، در حالی که فقدان کیسه هوای پرده ای جانبی به این معنی است که حفاظت در تصادفات برخورد جانبی حداقل است.

واقعاً ناراحت کننده است که می بینیم استانداردهای ایمنی در صنعت خودرو بسته به بازار و منطقه بسیار متفاوت است. آمریکای شمالی، اروپا و آسیا قوانین سختگیرانه‌ای دارند که سطح حفاظتی را که یک وسیله نقلیه جدید باید ارائه کند، تعریف می‌کند، اما برای مثال، در بازارهای اطراف آمریکای لاتین و آفریقا وضعیت متفاوت است. آخرین نتایج حاصل از برنامه آزمایشی NCAP لاتین مدلی را نشان می‌دهد که در حال حاضر در منطقه فروخته می‌شود و به سختی حداقل حفاظت را در صورت تصادف ارائه می‌کند.

برنامه ارزیابی خودروهای جدید برای آمریکای لاتین و کارائیب اخیرا هوندا WR-V، یک کراس اوور ساب کامپکت تولید شده در برزیل را ارزیابی کرده است. این خودروی کوچک پنج صندلی به صورت استاندارد با دو کیسه هوای جلو و سیستم پایداری الکترونیکی عرضه می‌شود، اگرچه این برای کسب بیش از یک ستاره در تست تصادف کافی نیست. و این امتیاز افتضاح نه تنها به دلیل تجهیزات استاندارد آن، بلکه به دلیل محافظت وحشتناک آن در هنگام تصادف به دست می آید.