کونیگزگ فقط رکورد 0-250-0 مایل در ساعت را شکست



کونیگزگ روز دوشنبه اعلام کرد که جسکو را از صفر به 400 کیلومتر بر ساعت رسانده و در 27.83 ثانیه به صفر رسیده است. زمان رکورد قدیمی ثبت شده در سال 2023 که متعلق به Koengisegg Regera بود را با 0.98 ثانیه شکست داد.

این سازنده سوپراسپرت سوئدی گفت که Jesko Absolut همچنین رکورد 0-250-0 مایل در ساعت را شکسته است و تنها در 28.27 ثانیه به این شاهکار دست یافته است (1.33 ثانیه سریعتر از رکورد Regera). همچنین رکورد سریع ترین خودروی تولیدی را با سرعت 400 کیلومتر در ساعت و 250 مایل در ساعت به ترتیب با 18.82 ثانیه و 19.2 ثانیه ثبت کرد. هر چهار رکورد با راننده آزمایشی کارخانه مارکوس لوند در فرودگاهی در اوربرو، سوئد در روز پنجشنبه، 27 ژوئن به دست آمد.

جسکو یکی از افراطی ترین سوپراسپرت های روی کره زمین است. موتور 5.0 لیتری توئین توربو V-8 آن 1600 اسب بخار با بنزین E85 تولید می کند. این جعبه دنده از طریق چیزی که کونیگزگ آن را انتقال سرعت نور (LST) می نامد، به چرخ های عقب متصل می شود، جعبه دنده ای نه سرعته که از هفت کلاچ برای تعویض های فوق سریع استفاده می کند.

خودرویی که برای ثبت رکوردها استفاده شد، روی E85 کار می‌کرد و به‌گفته این شرکت، بدون تغییر قفس رول کیج و صندلی راننده از کونیگزگ One:1 «مورد علاقه راننده» بود.

نسخه Absolut که در اینجا استفاده می شود، از بال بزرگ و نیروی رو به پایین نهایی اجتناب می کند و به نفع سرعت خط مستقیم، بهینه سازی درگ برای دستیابی به شتاب بهتر است. در حالی که این رکورد مطمئناً چشمگیر است، بنیانگذار کریستین فون کونیگزگ تئوری می‌کند که Jesko Absolut در صورت داشتن فضای کافی می‌تواند به سرعت 330 مایل در ساعت برسد. ما در لبه صندلی خود منتظریم تا آزمایش انجام شود.



منبع