کیا سورنتو، اسپورتیج از روی برد مداری که می تواند آتش بگیرد فراخوانی شد

اگر مشکوک هستید که سورنتو یا اسپورتیج شما بخشی از فراخوان ذکر شده است، ممکن است بخواهید برای تأیید و اقدام با فروشنده خود تماس بگیرید.

در حالی که مشابه فراخوان قبلی مربوط به هیوندای پالیسید و کیا تلوراید به نظر شبیه به نظر می رسید، لوازم جانبی مهاربند یدک کش که در این فراخوان اخیر شرکت داشت توسط یک شرکت متفاوت به ویژه توسط موبیس قطعات آمریکا عرضه شد.



منبع کیا سورنتو پلاگین هیبریدی 2023

25 عکس ها

شرکت کیا آمریکا فراخوان داوطلبانه ای از خودروهای خود را در ارتباط با خطر آتش سوزی دیگری صادر کرده است – آخرین مورد از مجموعه فراخوان های مرتبط با آتش سوزی در بین خودروهای گروه موتور هیوندای. این بار، نقص در ماژول مهار بکسل است که ممکن است در حین رانندگی آتش بگیرد یا احتراق خاموش باشد – شبیه به فراخوان قبلی هیوندای/کیا اما کمی متفاوت است.

با این حال، درمان هنوز در هر دو موقعیت در دست توسعه است. همچنین به دارندگان وسایل نقلیه توصیه می شود تا زمانی که مشکل حل نشده است، بیرون از ساختمان ها پارک کنند. کیا گفت که از قبل به فروشندگان توصیه شده است که فروش دسته یدک کش را متوقف کنند.

برای سورنتو، واحدهای MY 2016 که در 27 اکتبر 2014 تولید شده بودند، تحت تأثیر قرار گرفتند، در حالی که مدل‌های جدیدتر، از جمله کیا سورنتو PHEV 2023، از این نقص مستثنی نیستند. از سوی دیگر، واحدهای اسپورتیج ساخته شده از 10 دسامبر 2015 تا 7 دسامبر 2021 را شامل می شود.

نیازی به گفتن نیست که تنها واحدهای سورنتو و اسپورتیج که دارای لوازم جانبی دسته یدک کش اصلی کیا هستند بخشی از فراخوان هستند.

آلودگی مواد خارجی و رطوبت روی برد مدار چاپی ماژول مهار بکسل (PCB) ممکن است منجر به اتصال کوتاه الکتریکی شود و در نتیجه خطر آتش سوزی ماژول مهار بکسل را افزایش دهد. منشا آلودگی PCB در حال حاضر ناشناخته است اما در دست بررسی است.

بر اساس اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)حدود 70000 دستگاه کیا سورنتو و اسپورتیج در فراخوان مذکور گنجانده شده است. بیش از 22000 دستگاه از آن دسته دسته یدک کش خود را به عنوان گزینه نصب شده در پورت (PIO) دارند. در همین حال، نزدیک به 49000 دستگاه لوازم جانبی را در نمایندگی نصب کردند.