کیا کامیون جدید خود را با روکش فانکی به نمایشگاه خودرو می آورد


ما عادت کرده ایم تیزرهایی را ببینیم که روزها، هفته ها یا ماه ها قبل از عرضه واقعی توسط خودروسازان منتشر می شود. با این حال، کیا کارها را متفاوت انجام می دهد. اولین پیکاپ جهانی این شرکت تا اواخر سال 2025 به فروش نمی رسد، اما اینجاست که در یک نمایشگاه خودرو در کره جنوبی شرکت می کند. این کامیون سایز متوسط ​​که تاسمان نام دارد، در نمایشگاه خودروی بوسان 2024 غوغا می کند.

از آنجایی که این یک افشای واقعی نیست، رقیب فورد رنجر در لباسی خاص که توسط هنرمند ریچارد بوید دانلوپ نوشته شده است، پوشیده شده است. کیا عمداً برخی از قسمت‌های بدنه را در معرض دید قرار داد تا روکش پلاستیکی اطراف قوس چرخ‌های مربعی برجسته شود. همچنین می‌توانیم چراغ‌های جلوی عمودی، یک جفت قلاب بکسل، ترمزهای دیسکی همه‌جانبه و چرخ‌های 17 اینچی با شش مهره را ببینیم. آلیاژها در لاستیک های کلفت BF Goodrich All-Terrain T/A پیچیده شده اند.

از نظر ظاهری، کیا نمونه اولیه نزدیک به تولید را ارائه نکرده است. عدم وجود کالیپرها به ما می گوید که آن ترمزها تقلبی هستند. زیر بدنه کاملا محصور شده نشان می دهد که کامیون اجزای سیستم تعلیق را از دست داده است. با این حال، طراحی نهایی است، دقیقاً به دوربین های کوچکی که در زیر آینه های جانبی برای سیستم نقاط کور نصب شده اند.

پله‌های ادغام شده در گوشه‌های سپر عقب که در دید ساده پنهان شده‌اند، دسترسی به تختی با اندازه مناسب را فراهم می‌کنند. چراغ‌های عقب نسبت به انتهای عریض عقب که به نظر می‌رسد دارای یک درب عقب است، بسیار کوچک هستند. کیا برای پوشاندن فضای داخلی، رنگ تیره ای روی شیشه ها اعمال کرد، اما کابین هفته ها پیش در ویدئویی که در آن منتشر شد، لو رفت. TikTok. اگر شما آن را ندیده اید، ما آن را در زیر پیوست کرده ایم.

این برند کره‌ای در مورد موتورها سخت‌گیرانه صحبت می‌کند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که یک توربودیزل 2.2 لیتری چهار دیگ با پیکربندی‌های 4×2 و 4×4 و همچنین گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا یک V-6 برای مبارزه بهتر با فولکس واگن آماروک، تویوتا هایلوکس و سایر کامیون های سایز متوسط ​​در دسترس است یا خیر، صحبت نمی کند.

جدای از قابلیت های تمام زمینی، تاسمان ظرفیت حمل بار حدود 2200 پوند را ارائه می دهد و باید بتواند تا 7700 پوند را یدک بکشد. گفته می‌شود که یک مشتق کاملاً الکتریکی در اواخر سال 2026 عرضه می‌شود. این کامیون تنها خودروی بدنه روی فریم کیا نخواهد بود زیرا Mohave/Borrego هنوز در دسترس است، اگرچه احتمالاً برای مدت طولانی نخواهد بود.

در مورد اندازه، ظاهراً بزرگتر از یک رنجر اما کوچکتر از F-150 است. کیا پیش‌نمایش تاسمن را کاملاً با بدنه دو کابین انجام داده است، اما یک کابین تک کابین و یک کابین شاسی نیز می‌توانند عرضه شوند.

اگرچه این پیکاپ اخیراً در ایالات متحده آزمایش شده است، اما مشخص نیست که آیا در اینجا فروخته می شود یا خیر. در یک یادداشت مرتبط، امسال نیز یک پیکاپ کاملا الکتریکی جداگانه در ایالات متحده دستگیر شد.





منبع