گروه فولکس واگن، الیور بلوم، مدیرعامل پورشه را به عنوان رئیس جدید معرفی کرد

بلوم جایگزین هربرت دیس خواهد شد که در جولای 2015 وارد فولکس واگن شد. او کار خودروسازی خود را در اواخر دهه 1980 در بوش آغاز کرد و قبل از پیوستن به BMW، شرکتی که تا زمان ورود به VW در آن کار می‌کرد، شروع کرد.

گروه فولکس واگن در حال ایجاد تغییراتی در ساختار مدیریتی خود است. مدیرعامل پورشه، اولیور بلوم، با به عهده گرفتن ریاست هیئت مدیره این گروه، به وظایف روزانه خود اضافه خواهد کرد. او از اول سپتامبر این نقش را برعهده می گیرد و انتظار می رود که در درازمدت به عنوان مدیرعامل پورشه باقی بماند و احتمالاً پس از عرضه اولیه بالقوه برای این برند در این سمت باقی بماند.



منبع

دیس فقط چند ماه قبل از افشای رسوایی دیزلگیت وارد شد که زمینه را برای تصدی او در شرکت فراهم کرد. در سپتامبر 2015، مشخص شد که فولکس واگن نرم‌افزاری را نصب کرده است که به خودروهایش اجازه می‌دهد تست‌های نظارتی آلایندگی را به طور غیرمنصفانه پشت سر بگذارند. این خودروساز به دلیل رسوایی که 11 میلیون خودرو را تحت تأثیر قرار داد، از سوی دولت های سراسر جهان مورد بررسی و جریمه قرار گرفت.

بلوم گفت که از هدایت هر دو گروه پورشه و فولکس واگن هیجان زده است و افزود که به عنوان مدیرعامل این جفت بر روی مشتریان، برندها و محصولات تمرکز خواهد کرد. گروه فولکس واگن اوایل سال جاری اعلام کرد که چارچوبی را برای عرضه اولیه بالقوه برای این خودروساز لوکس آلمانی ایجاد کرده است. بلوم تکرار کرد که پورشه «از نظر فنی، مالی و فرهنگی روی یک جایگاه موفق است» و این شرکت خود را پیشرو در «تحرک پایدار» می‌داند.

بلوم در سال 1994 به گروه فولکس واگن ملحق شد و در دوران تصدی خود پست های مدیریتی مختلفی در آئودی، سیت، فولکس واگن و پورشه داشت. بلوم قبل از اینکه در سال 2015 به هیئت مدیره پورشه بپیوندد، مسئولیت تولید و لجستیک در پورشه را بر عهده داشت. او از سال 2018 بخشی از هیئت مدیره گروه فولکس واگن است.

او در سال 2018 رئیس گروه فولکس واگن شد و به این شرکت کمک کرد تا پیامدهای رسوایی دیزلگیت را بررسی کند. دیس همچنین خودروساز را در مسیر تولید خودروهای الکتریکی قرار داد، هدفی که اکنون بلوم کنترل دستیابی به آن را در دست دارد.