گزارش: هیوندای ICE ها را زنده نگه می دارد زیرا زیرساخت های خودروهای برقی آماده نیستند


جامعه خودرو در حال حاضر به دو دسته کلی از علاقه مندان تقسیم می شود – دوستداران و متنفران از وسایل نقلیه الکتریکی. ما اینجا نیستیم تا قضاوت کنیم یا نتیجه‌گیری کنیم، اما دو سنت ما این است که هنوز زندگی در وسایل نقلیه احتراقی باقی مانده است، اگرچه به نظر می‌رسد ماشین‌های آلایندگی صفر آینده هستند. به نظر می رسد هیوندای، یکی از رهبران تحول صنعت به سمت انرژی الکتریکی، نظر بسیار مشابهی دارد.

CarExpert این فرصت را داشتم که با مشاور فنی اجرایی هیوندای، آلبرت بیرمن، که در جریان رانندگی اخیر N Vision 74 و RN22e با نمایندگان رسانه ها صحبت کرد، صحبت کنم. از بیرمن در مورد آینده موتور احتراقی در خودروساز کره جنوبی سؤال شد و پاسخ او برای ما تعجب آور بود.

“ما برای سطوح بعدی انتشار ادامه می دهیم [for internal combustion engines]. ما هیچ انتخاب دیگری نداریم. منظورم این است که ما از موتورهای احتراقی دست نمی کشیم، درست است، ما بازیکن جهانی هستیم. بیرمن گفت و برای مدتی طولانی در چندین منطقه زیرساختی برای خودروهای الکتریکی وجود ندارد CarExpert.

این وضعیتی است که بارها در مورد آن صحبت کرده ایم – همه مناطق در جهان برای انقلاب EV آماده نیستند و نرخ پذیرش خودروهای الکتریکی از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. اگر برخی از ایالت های ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی میلیاردها دلار در زیرساخت های خودروهای برقی سرمایه گذاری می کنند، کشورهای دیگر و کل مناطقی وجود دارند که حتی شروع به ساخت ایستگاه های شارژ نکرده اند.

تا زمانی که خودروهای باتری دار مقرون به صرفه تر و قابل استفاده تر شوند، هیوندای واقعاً به کار بر روی موتورهای احتراقی ادامه خواهد داد. همه موتورهای جدید یا به طور قابل توجهی به روز شده؟ بیرمن هنوز آماده این نیست که بگوید: «ما با موتورهای احتراقی ادامه می‌دهیم، اما آیا یک خانواده کاملاً جدید موتور احتراقی ایجاد می‌کنیم؟ بله، منظورم این است که شما باید از مقررات انتشار پیروی کنید و این نیاز به توسعه شدید دارد. برای مثال یورو 7 بسیار چالش برانگیز است. بنابراین این در دستور کار است.»

پیشرانه های جایگزین نیز راه حلی ممکن به نظر می رسند. هیوندای روی انواع مختلف هیبریدی و آسیاب های برقی کار کرده است و یکی از آخرین پروژه هایش پیشرانه نسبتا جالبی داشت. چشم انداز 74 (تصویر بالا) دارای باتری با پیل سوختی هیدروژنی است که دو موتور الکتریکی در پشت آن را تغذیه می کند. با حداکثر قدرت 671 اسب بخار (500 کیلووات) و 664 پوند فوت (900 نیوتن متر) گشتاور یا بیشتر، این جایگزین بسیار هیجان انگیز برای خودروهای سوخت فسیلی به نظر می رسد.



منبع