گزارش


دو نوع خودرو وجود دارد که مک لارن زحمت تولید آنها را نمی دهد: سدان و شاسی بلند. با این حال، با رهبری تازه‌یافته مارک، این در شرف تغییر است.

در گزارشی از بریتانیا خودکار اکسپرسمایکل لیترز، مدیرعامل جدید مک‌لارن اتوموتیو تأیید می‌کند که یک ابرخودروی برقی که می‌تواند با لوتوس اویجا تقریباً 2000 اسب‌بخار رقابت کند، اولویت نیست زیرا این شرکت به سمت الکتریکی‌سازی تلاش می‌کند. لایترز مدعی است که این فناوری به اندازه کافی برای تحقق این امر پیشرفت نکرده است. در عوض، تمرکز بر یک نوع خودروی الکتریکی معمولی تر، خودرویی با “سبک زندگی بیشتر، هدف کاربردی تر” خواهد بود.

کلماتی مانند “کاربردی” یا “سبک زندگی”، واضح است که به نتایج خاصی خواهید رسید. من فکر می کنم معیار کلیدی برای مک لارن به طور بالقوه چیزی است با توانایی اشتراک گذاری با سرنشینان بیشتر در خودرو. لزوماً سواری بالاتر نیست، اما لایترز در این گزارش گفت.

لیترز، مدیر ارشد فناوری سابق فراری، به دلیل فلسفه سبک وزن سخت‌گیرانه‌اش شناخته می‌شود. این، همراه با DNA مک لارن، در خودروی الکتریکی عملی آینده قابل انتظار است. همچنین انتظار می رود که برچسب قیمت حداقل 200000 پوند باشد، که Leiters معتقد است حداقل برای مالکیت مک لارن است.

لیترز گفت: ما باید روی سودآوری تمرکز کنیم نه حجم.

همین ماه گذشته، لیترز به این موضوع اشاره کرد ماشین مجله که در حال حاضر یک SUV الکتریکی در حال توسعه است. با این حال، تایید نشده است، زیرا نقل قول های مختلف از مدیر عامل مک لارن قطعی نبود. اما با این پیشرفت اخیر، آنچه می‌توانیم از مارک بریتانیایی انتظار داشته باشیم، یک خودروی برقی کاربردی‌تر است که می‌تواند یک سدان یا یک شاسی بلند باشد. با این حال، یک جدول زمانی در این مرحله تعیین نشده است.

صحبت از خودروهای برقی، سفر مک لارن به سمت الکتریکی شدن با آرتورا (تصویر بالا) آغاز شد. پیشرانه هیبریدی هیبریدی این ابرخودرو با قدرت 671 اسب بخار (500 کیلووات)، 530 پوند فوت (719 نیوتن متر) با BMW توسعه یافته است.



منبع