گفته می شود که زیرمجموعه هیوندای از کار کودک در تأسیسات آلاباما استفاده کرده است



گزارشی از رویترز ادعا می کند اسمارت آلاباما LLC، کارخانه مهر زنی فلز و زیرمجموعه هیوندای، از کار کودکان در کارخانه خود استفاده کرده است. گفته می شود که این ادعاها توسط کارمندان فعلی و سابق شرکت، و همچنین والدین سه فرزند درگیر و پلیس محلی پشتیبانی می شود.

رویترز در فوریه زمانی که یک دختر 13 ساله مهاجر گواتمالایی از خانه خود در آلاباما ناپدید شد، از وجود کارگران زیر سن قانونی آگاه شد. در مصاحبه با خانواده، مشخص شد که او و دو برادر 12 و 15 ساله در اوایل سال 2022 در کارخانه کار می کردند. پلیس اینترپرایز وضعیت را به دفتر دادستان کل آلاباما اطلاع داد، اگرچه مشخص نیست که آیا تحقیقات رسمی در حال انجام است یا خیر. پلیس اینترپرایز که تقریباً در 50 مایلی مرکز اسمارت آلاباما قرار دارد، صلاحیت انجام تحقیقات در مورد نقض قانون کار را ندارد.

مصاحبه با کارمندان فعلی و سابق اسمارت آلاباما LLC نشان داد که 50 کارگر زیر سن قانونی در شیفت های مختلف در کارخانه بودند. رویترز. قوانین کار آلاباما کارگران کارخانه را ملزم می کند که حداقل 18 سال سن داشته باشند. در این گزارش هیچ اشاره ای به دستمزدها نشده است.

اسمارت آلاباما LLC قطعات مورد استفاده در کارخانه تولیدی بزرگ هیوندای در نزدیکی مونتگومری را تولید می کند. این مرکز النترا، سانتافه، توسان و سانتا کروز را مونتاژ می کند. هیوندای این شرکت را به عنوان یک واحد تحت مالکیت اکثریت در پرونده های شرکتی فهرست می کند.

Motor1.com در مورد این وضعیت با هیوندای تماس گرفت. سخنگوی شرکت بیانیه زیر را ارائه کرد:

“هیوندای شیوه های استخدام غیرقانونی را در هیچ یک از نهادهای هیوندای تحمل نمی کند. ما خط مشی ها و رویه هایی داریم که مستلزم رعایت همه قوانین محلی، ایالتی و فدرال است.”

چندین تلاش برای ارتباط با مقامات Smart Alabama LLC از طریق تلفن و ایمیل ناموفق بود. در بیانیه‌ای که رویترز گزارش کرده، اسمارت آلاباما LLC “هر گونه ادعایی مبنی بر استخدام آگاهانه هر کسی که واجد شرایط استخدام نیست را رد می کند.”

این تنها موضوع در مورد کار غیرقانونی بالقوه در شرکت نیست. یک دادخواست فهرست شده در ClassAction.org که در 27 مارس ارائه شده است، ادعا می کند که اسمارت آلاباما LLC سال ها سیستم مهاجرت ایالات متحده را فریب داده است، کارگران مکزیکی را با دستمزدهای کمتر از حد مجاز استخدام کرده و آنها را در معرض تبعیض علیه کارمندان آمریکایی قرار داده است.



منبع