گیاهان آپارتمانی: معرفی 20 تا از بهترین گلهای خانگی + اسم و عکس

شکوفهٔ آن بسیار بهترین گیاهان زینتی کوچک است. پیچ امین الدوله یا گل یاس یکی از سریع ترین گیاهان رونده در دیوار سبز است که با سرعت بسیار زیادی می تواند تا ارتفاع 10 متر رشد کند. یاس بنفش در سایه نیز رشد می کند، اما به احتمال زیاد شکوفه های ارزشمند را تولید نخواهد کرد. از دیگر گیاهان پوششی می توان به برگ نو اشاره کرد که در باغ های بزرگ علاوه بر زیبایی برای ایجاد فضاهای جدا از هم مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد، آغاز فصل تابستان است در یکی از روزهای گرم تابستان، هنگام اذان صبح، فعالیت برخی کشاورزان آغاز می شود، مردانی که برای دو یا سه روز آذوقه برمیدارند و منزل را برای کسب روزی ترک می کنند به دامنه کوه ها میروند و برای جمعآوری شیره آنغوزه چند روز را در آنجا سپری می کنند که بتوانند با دستی پُر به روستا باز گردند. کودهای گیاهی تمام ازت، فسفر و پتاس مورد نیاز گیاهان آپارتمانی را تامین می کند.

گیاهان پوششی نیز از خانواده گیاهان رونده به شمار می روند که علاوه بر رشد عمودی شاخ و برگ های آن ها به شکل افقی نیز رشد سریعی داشته به طوری که می توانند تمام فضای دیوار سبز را بپوشانند، از همین رو به آن ها گیاهان پوششی گفته می شود. اگر این مانع عمودی درخت باشد لازم است از بالا رفتن بیش از حد آن جلوگیری کرد چون باعث خشک شدن درخت میشود. • گیاهان زینتی مانع از حضور حشرات و پرندههای موذی میشوند. اگر این گیاه را در کنار یک مانع عمودی قرار دهید به سمت بالا رشد میکند و بالا میرود. البته این گیاه ویژگی تهاجمی و پوششی دارد و قابلیت پوشش سطوح عمودی و افقی را دارد به همین دلیل باید مراقب رشد آن باشید که به ساختمان آسیب وارد نکند.

نگهداری گیاه آویز سخت نمی باشد ، فقط باید به نکات آن توجه نمایید. هوستا یک گیاه سخت و مقاوم با برگهای سبز و سفید است. برگهای آن به شکل قلب و سبز رنگ است، نگهداری از این گیاه خیلی سخت نیست و کمتر اتفاقی می تواند جلوی رشد آن را بگیرد، اما به چند هرس در طول سال نیاز دارد. البته پیچ ساعتی یک نوع گل رونده آپارتمانی هم هست و می توان آن را در گلدان قرار داد به شرطی که زود به زود آن را هرس کرد و در بهار گلدان را با یک اندازه بزرگتر عوض کرد. این نوع بگونیا نیز بگونیای برگی است که یک گونه خانگی به شمار می آید. گیاه پاپیتال نیازمند نور فراوان است اما در معرض مستقیم اشعه های آفتاب آسیب میبیند و برگ های آن بی رنگ می شود. مارانتا به سایه و نور معمولی، گرمای زیاد، آبیاری فراوان و رطوبت 70 تا 90 درصد نیاز دارد. برخی از گیاهان در محیطهای کمنور رشد میکنند و برخی از آنها برای زندگی به نور فراوان و مستقیم نیاز دارند. رطوبت 70 درصد برای گل آنتریوم عالی می باشد. این گل زینتی در ماه های گرم سال گل می دهد و عمر گل ها یک تا دو روز است؛ به خاطر اینکه گلبرگ ها، پرچم و مادگی آن شبیه به شماره و عقربه ساعت می باشد، بدین نام معروف شده است.

انتخاب بهترین گیاه در رسیدن به بهترین نتیجه نقش اساسی را ایفا میکند.در این مقاله 10 مورد از گیاهان مناسب برای دیوار سبز که از انواع گیاهانی زینتی میباشند، معرفیشده است. درجه حرارت ایده¬آل برای این گیاه 15 درجه سانتیگراد میباشد. دمای موردنیاز این گیاه در زمستان ۱۶ درجه و تابستان ۲۴ درجه سانتیگراد است. دمای موردنیاز برای رشد این گیاه 16 تا 24 درجه سانتیگراد است.آبیاری این گیاه در تابستان هر 5 روز یکبار و در زمستان هفتهای یکبار، باید انجام شود. بهطور مثال اقاقیا و چنار در دیوار سبز بیرونی باید مورداستفاده قرار گیرند زیرا به نور زیاد نیاز دارند.

سنجد تلخ از جمله گیاهان پوششی در دیوار سبز است که برگ هایی ریز اما بسیار زیاد و متراکم دارد. بهطور مثال تناسب بین خاک و سنگریزهها در رشد و گستردگی گیاهان آبشاری بسیار حائز اهمیت است. ساقه های این گیاه رونده همیشه سبز، به شکل صاف یا کرکدار است، میوه های بیضی شکل و آبدار آن نیز در ابتدا سبز رنگ و سپس نارنجی می شوند و قابل خوردن هستند و محبوب ترین میوه بین بومیان آمریکای جنوبی می باشند. میوه این گیاه قرمزرنگ و آبدار بوده که غذای بسیاری از پرندگان است. این گیاه آبشاری شکل تا 150 سانتیمتر رشد میکند بنابراین بهتر است در پایین گرین وال قرار گیرد. این گیاه سه سال عمر میکند و فقط یکبار در سال گل میدهد. انتخاب گیاه مناسب برای خلق زیبایی،و استفاده از تنوع گیاهی از مهمترین مباحث در ایجاد گرین وال میباشد. این گیاه از نمونه گیاهان مناسب برای دیوار سبز بیرونی میباشد. این گیاه در تابستان به هفتهای 2 بار و در زمستان هر دو هفته یکبار، به آبیاری نیاز دارد. بعضی از گیاهان نیاز به آبیاری روزانه دارند در صورتی دستهای از آنها تا یک هفته بدون آب شاداب میمانند.

این گیاه گلهای قرمز درخشان و زیبایی دارد اما گاهی درختچههایی با گلهای شرابی، صورتی و حتی زرد و کرم نیز پیدا میشوند به همین دلیل دست شما در انتخاب رنگ گلهای آن نیز تا حدودی باز است. دمای موردنیاز این گیاه 22 تا 30 درجه است. اگر دوست دارید که سرعت رشد این گیاه زیاد شود، آن را در دمای متوسط بین 60 تا 85 درجه فارنهایت قرار دهید. ولی از نظر اقتصادی و صادرات گل و گیاه هنوز موقعیت مناسبی در سطح دنیا ندارد. اما از طرفی بازار این محصولات کمتر از موارد قبلی است ولی همچنان جز پرسودترین محصول گلخانهای به شمار میروند. به گزارش ایسنا، مهندس تقوی که سه شنبه اول آبان ماه در افتتاحیه سومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی در محلات سخن می گفت خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی و ارتقای صادرات از رئوس وظایف وزارت جهاد کشاورزی است که سه راهبرد اصلی آن حفظ منابع پایه، تولید محصول یالم و اقتصادی کردن واحدهای تولید است. روی آوردند و مشاغل محدود به کشاورزی و دامداری نبودند.

گیاهان خزنده ریشه در خاک دارند و شاخ و برگ آن ها به مرور روی دیوار بزرگ شده و رشد می کنند. گل ساعتی رونده از گیاهان بالا رونده همیشه سبز است که از آن برای سر درب منازل، روی نرده ها و سایبان ها استفاده می کنند. از دیگر نکاتی که برای شناخت بهتر دیوار سبز باید با آن آشنا شوید، گیاهان پوششی است. باید میزان بارندگی و مقدار گرمای هوا سنجیده شود. در این بخش به تفصیل در مورد میزان نور، دما، آبوخاک مناسب برای نگهداری این گیاهان صحبت خواهد شد. کوددهی مناسب نیز عامل مهمی برای شکوفه دادن ماندویلا است.

دوباره گل دادن آن بسیار سخت است، برای گل دادن مجدد بهتر است هنگامی که گلی پژمرده شد بلافاصله آن را از گیاه جدا کنید. پالوداریوم ها را می توانید در ابعاد بزرگ یا کوچک برای قرار دادن در محیط های آپارتمان یا سالن های مورد استفاده قرار دهید. برگ های این گیاه برای اینکه بگویند تشنه اند ، خم می شوند. این گیاهان علاوه بر زیبا کردن و طراوت بخشیدن به فضای منزل هوای محیط را نیز تا حد زیادی تصفیه می کنند. دما: در زمستان 8 درجه و در تابستان 18 درجه سانتیگراد/ در هوای گرمتر از حد معمول، غبارپاشی شود. دما: زمستان 10 درجه و تابستان درجه حرارت طبیعی اتاق/ حرارت بالا غبارپاشی نیاز دارد. این گیاه یک گونه از گیاهان پیچک است که به طور طبیعی در محیط های باز با تکیه بر چیزهای دیگر بالا می رود و رشد سریعی دارد.

در این زمستان اگر به جنگلهای شمال سفر کنید این گیاهان زیر درخت ها به طور طبیعی سبز شدند.به طور طبیعی در نواحی غرب مدیترانه وجود دارد. میزان دمای موردنیاز برای رشد این گیاه 16 تا 28 درجه است و در دمای زیر 7 درجه رشد آن متوقف میشود. برای ایجاد دیوارهای سبز خارجی باید به شرایط محیطی منطقه توجه ویژهای شود. بنابراین برای نگهداری مناسب از گیاه باید این موارد در نظر گرفته شوند. برخی از گیاهان مناسب برای دیوار سبز بیرونی، به باد حساس بوده و باید در قسمتی از ساختمان قرار گیرند که از باد در امان باشند.

نکته قابل توجه در این گیاهان این است که باید نور مستقیم به آنها نتابد و نور غیر مستقیم داشته باشند، مکان این گیاهان باید طوری باشد که از پنجره کمی فاصله داشته باشند. ماهیهای نر دارای رنگهای متنوع و زیبا به خصوص در باله دُمی بوده و بالههای مخرجی آنها نیز دارای شکل و عملکردی منحصر به فرد بوده و بهعنوان عضو منتقل کنندهٔ اسپرم عمل میکند. گیاهان زینتی را میتوان بهعنوان گیاهانی برای زیبایی یا اهداف تزئینی در باغها و پروژههای طراحی منظره مانند خانهها، راههای پیادهروی، پارکها و فضاهای داخلی کشت میشوند. بنابراین زمان استفاده از دیوار سبز در نمای داخلی و یا نمای بیرونی ساختمان باید تمام تلاش خود را برای انتخاب یکگونه گیاهی مناسب بکار گیریم و از گیاهانی استفاده کنیم که منجر به زیبایی محیط اطراف شوند. یکی از مواردی که درباره دیوار سبز باید بدانیم، آشنایی با گیاهان خزنده است. اگر فضای شما به نور کافی دسترسی دارد این گیاه انتخاب مناسبی برای دیوار سبز خواهد بود. نگهداری از دراسنا ساده است و برگهای تیره و براق آن باعث شده تا به یکی از زیبا ترین گیاهان آپارتمانی خاص برای دکوراسیون داخل منازل تبدیل شود.

سیسوس Kangroo Vine یا پیچ کانگورو یک گیاه بالا رونده همیشه سبز است که دارای ۳۵۰ گونه مختلف می باشد و گونه Cissus Antarctica رایج ترین نوع آن است که به شکل بوته ایست که با استفاده از پیچک هایش رشد می کند. بالشتک های چسبنده از دیگر گیاهان چسبنده به دیوار به شمار می روند که مانند قورباغه از بالشتک های مکنده کوچکی برای بالا رفتن از دیوار استفاده می کنند. استفاده از آویز برای زیباتر شدن گیاهان در خانه نیز، ایده جذابی است. گیاهان شاخ و برگ عجیب و غریب و مقاوم به دلیل تحمل محیط تاریک و نرم در داخل یک خانه ویکتوریایی محبوب شدند. سادهترین راه برای آبیاری گیاهان green wall در داخل ساختمان این است که یک سیستم آبیاری خودکار برای آنها در نظر گرفته شود. حتما بخوانید: چه گیاهانی برای آپارتمان مناسب است؟ پالوداریوم در واقع شامل گیاهانی می شود که یک بخش آن در آب بخش دیگر در هوا وجود دارد، بنابراین این نوع گیاهان مراقبت کم تری مانند سیستم کربن دی اکسید، فیلتراسیون قوی و کود مایع نیاز دارند.

تمام حسن یوسف ها به راحتی در آب ریشه دار می شوند. بنابراین برای ساخت green wall ابتدا باید گیاهان مناسب دیوار سبز را بشناسیم و سپس گونههایی را که دارای شرایط یکسان نگهداری هستند، برای رسیدن به نتیجه بهتر انتخاب کنیم. این گیاه باید هرساله هرس شود و در صورت ریزش برگها باید در محیط نورگیرتری قرار گیرد. این گیاه به نور معمولی، گرمای زیاد، خاک همیشه خیس و دمایی با رطوبت 70 تا 90 درصد نیاز دارد. وی خاطرنشان کرد: در سال 96 بالغ بر پنج میلیون و 188 تن گل و گیاه زینتی به ارزش 22.7 میلیون دلار صادر شده که 80 درصد آنها انواع درخت و درختچه زینتی و گیاهان گلدانی و 20 درصد گل های شاخه بریده بودهاند. این گیاه به نور متوسط، گرمای عادی، خاک همیشه خیس با رطوبت 70 تا 90 درصد نیاز دارد.در 6 ماه اول سال به هفتهای یکبار کود نیاز دارد. ویرزیا به نور متوسط، حرارت زیاد و خاک همیشه خیس نیاز دارد. البته مصرف بسیار زیاد آن (مثلاً یک بطری روغن) میتواند کشنده باشد. در ایران که گیاهان از لحاظ نوری در وضعیت مناسبی قرار دارند میتوان با بالا بردن مصرف Co2 راندمان محصول را نیز بالاتر برد. تا گمرک خروجی، مشکلات مربوط به تنظیم زمانبندی تولید و حمل و در نتیجه عدم تحقیق به موقع محصول متناسب با نیاز مشتری و عدم پیروی از یک استراتژی مشترک توسط صادر کنندگان ایرانی است.