یک ستاره آهنگ هاردکور با یک کتابچه راهنمای


استون مارتین یک خودروی پیست جاده ای جدید را در جهان عرضه کرده است. با Valiant، یک ابرخودروی سنگین هوا و مبتنی بر کوپه باشکوه Valor این شرکت آشنا شوید. با وفادار ماندن به فرمان استون مبنی بر اینکه موتورهای بزرگ چیزی است که مردم می خواهند، از یک توربو دوقلو V-12 استفاده می کند که بیش از 730 اسب بخار قدرت دارد. و با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت می شود.

Valiant را به عنوان نسخه استون مارتین پورشه 911 GT3 RS در نظر بگیرید. این یک نوع داغ و اسپرت‌تر از Valor است که برای عملکرد بیش از راحتی طراحی شده است. به گفته این شرکت، این ایده از جانب کسی نبود جز راننده فرمول 1 استون، فرناندو آلونسو، که خواستار خودرویی مانند این به عنوان کمیسیون شخصی بود.

DSC_5535

به این ترتیب، Valiant به مجموعه‌ای از افزودنی‌های آیرودینامیکی، از جمله قسمت جلویی بازسازی‌شده با یک شکاف بزرگ، یک بال ثابت بیرونی، و یک دیفیوزر بسیار بزرگ مجهز شده است. بدنه که برای بهبود جریان هوا تغییر شکل داده است، تماماً از فیبر کربن ساخته شده است. چرخ‌های 21 اینچی منیزیمی در مجموعه‌ای از دیسک‌های هوا پوشیده شده‌اند تا آیرودینامیک اطراف خودرو را بهبود ببخشند، با الهام از RHAM/1 استون که در اواخر دهه 1970 در Le Mans مسابقه داد. آنها مجموعه ای از ترمزهای کربن سرامیکی با قطر 16.1 اینچ در جلو و 14.1 اینچ در عقب را پوشانده اند.

حتی تغییرات بیشتری در زیر پوست وجود دارد. Valiant از یک زیر فریم عقب با چاپ سه بعدی، یک لوله گشتاور تیتانیومی و یک باتری سبک وزن لیتیوم یونی استفاده می کند که با هم 51 پوند کاهش می دهند. سیستم تعلیق Valour به نفع مجموعه‌ای از دمپرهای Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) حذف شده است، تجهیزات فوق‌العاده‌ای که استون می‌گوید می‌تواند به طور همزمان هر دمپر را به یکی از سی و دو منحنی دمپر در کمتر از شش تنظیم کند. میلی ثانیه.” این همان چیزهای فوق‌العاده‌ای است که در فورد موستانگ GTD، فراری Purosangue و IndyCars مدرن پیدا خواهید کرد.

موتور 5.2 لیتری توئین توربو V-12 داخل والیانت 735 اسب بخار قدرت تولید می کند که 30 اسب بخار بیشتر از Valour است. به گفته سخنگوی استون، گشتاور بدون تغییر در 555 پوند فوت است که نتیجه محدودیت های گشتاور برای جعبه دنده است. شش سرعته یک گیربکس است که برای توزیع وزن بهتر در عقب نصب شده است. مانند Valour، دیفرانسیل لغزش محدود یک واحد کاملاً مکانیکی است.

کابین Valiant با تجهیزات آماده مسابقه که شامل نیم قفس، مجموعه ای از صندلی های سطلی Recaro Podium و مهارهای چهار نقطه ای است، تزیین شده است. در داخل نیز فیبر کربن و تزئینات آلکانترا و همچنین یک اتصال آشکار برای شیفتر پیدا خواهید کرد. استون می گوید که برای بهبود احساس و تلاش با یک دستگیره وزن دار جدید مخصوص Valiant کار شده است.

استون مارتین فقط 38 Valiants خواهد ساخت و هر کدام قبلاً صحبت شده است. قیمت گذاری برای هر واحد بسته به گزینه ها متفاوت خواهد بود، اگرچه میانگین قیمت معامله حدود 2 میلیون پوند (حدود 2.5 میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) خواهد بود. قرار است تحویل در سه ماهه چهارم سال 2024 آغاز شود و انتظار می رود آلونسو اولین نمونه را دریافت کند.

این خودرو اولین حضور پویا خود را در جشنواره سرعت گودوود در ماه جولای انجام خواهد داد.



منبع