10 شغل پردرآمد مرتبط با موتورسیکلت

10 شغل پردرآمد مرتبط با موتورسیکلت

پیک موتوری

احتمالا اولین گزینه برای درآمدزایی به وسیله موتورسیکلت، فعالیت در زمینه ارسال کالا یا همان پیک موتوری است.

با رشد فروشگاه‌های اینترنتی درخواست برای استفاده از موتور برای ارسال بسته افزایش یافته است. به همین خاطر مجموعه‌های متعددی در کشور با استخدام پیک‌های موتوری، بازار کار این شغل را گسترش داده‌اند.

درآمد تضمینی، ساعت کاری منعطف، کمیسیون پایین، امکانات جانبی و … از جمله مزیت‌های این مجموعه‌ها برای جذب راننده پیک موتوری است.

مسافر کشی

ترافیک سرسام آور شهرهای بزرگ به خصوص تهران، باعث شده بسیاری از شهروندان ترجیح دهند برای رفت و آمد، سراغ موتورسیکلت بروند.

مسافرکشی با موتورسیکلت در ساعات پرترافیک شهر، شغل پردرآمدی است که در اختیار صاحبان این وسیله نقلیه است.

آموزش راندن موتورسیکلت

برای آنکه بتوانید در شهر با موتورسیکلت برانید نیاز به گرفتن گواهینامه دارید. روند گرفتن گواهینامه موتورسیکلت هم مانند گواهینامه ماشین است.

ابتدا باید به یک موسسه آموزشی مراجعه کنید و پس از گذراندن امتحان تئوری و عملی، گواهینامه خود را دریافت کنید.

یکی از شغل‌های مرتبط با این وسیله نقلیه، آموزش رانندگی با موتور است. اگر در این کار مهارت دارید و توانسته‌اید مدارک لازم را کسب کنید، فرصت را از دست ندهید.

امداد خودرو

رسیدگی به وضعیت ماشین‌هایی که در ترافیک شهر خراب شده‌اند، کار آسانی نیست. به همین خاطر برخی شرکت‌های امدادی با استخدام تعمیرکاران موتورسوار سعی می‌کنند سرعت خدمات خود را افزایش دهند.

تعمیر موتورسیکلت

از شغل‌های پردرآمد دیگر مرتبط با این وسیله نقلیه، تعمیرات است. افزایش روزافزون تعداد موتورسیکلت‌ها، بازار تعمیرگاه‌ها و فروش قطعات یدکی را نیز داغ کرده‌است.

خدمات اورژانس

امدادگران اورژانس هم برای رسیدن سریع‌تر به بیماران، از موتورسیکلت استفاده می‌کنند. البته موتورهای استفاده شده در خدمات امدادی، با موتورهای معمولی متفاوت است و امکانات بیشتری دارد.

بلاگر موتورسوار

شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های شغلی متفاوتی را در اختیار کاربران قرار داده‌است. بلاگرهای سفر، در فضای مجازی دنبال کنندگان بسیاری دارند.

موتورسیکلت وسیله نقلیه جذابی برای بلاگرهای حوزه سفر است.

فروشنده موتورسیکلت

تا ده سال پیش برندهای کمی در بازار موتورسیکلت فعالیت می‌کردند و آنچه که به عنوان موتورسیکلت در ذهن شهروندان نقش بسته بود، مدل معروف سی‌جی125 بود.

اما در سال‌های گذشته با ورود برندها و مدل‌های تازه، بازار موتور جان تازه‌ای گرفته‌است. فروش موتورسیکلت، دیگر شغل پردرآمد مرتبط با این وسیله نقلیه است.

مسابقات موتورسواری

اگر موتورسواری را به عنوان یک حرفه دنبال می‌کنید و عاشق سرعت هستید؛ پیست‌های مسابقات موتورسیکلت در انتظار شما است.

این مسابقات بر اساس نوع موتورسیکلت و پیست دسته بندی می‌شود. برای ورود به این حرفه بایدگواهینامه‌ حرفه‌ای از فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی دریافت کنید.

راهنمای گردشگری و تور

گردشگری حوزه دیگری است که می‌تواند برای موتورسواران شغل ایجاد کند. دسترسی به برخی مکان‌های جنگلی یا تفریحات آفرودی در کویر، گزینه جذابی برای استفاده از موتورسیکلت است.

بدلکاری

بدلکاران سینما عاشق هیجان و سرعت هستند. تسلط بر راندن موتورسیکلت یکی از معیارهای ورود به این حرفه است.

اگر به صورت حرفه‌ای موتورسواری را دنبال می‌کنید و به فکر یک شغل متفاوت و البته پر ریسک هستید، بدلکاری با موتور پیشنهاد جذابی برای شما است.