14 مورد از جاهای دیدنی کرج + آدرس و مسیر دسترسی | behgardi

امروزه، باغ فاتح کرج یکی از بهترین تفریحگاه های کرج به شمار ی رود که در میان مردم با نام پارک تنیس نیز شناخته می شود. پیشنهاد می کنیم اگر قصد بازدید از این باغ را دارید، بهترین زمان فصل بهار و تابستان است تا نهایت لذت از طبیعت سرسبز و دلنشین پارک را ببرید. احمد شاملو از جمله شاعران بنام در ادبیات فارسی است که منزلش در دهکده فردیس شهر کرج قرار دارد. چالوس راه ارتباطی مردم با شهرهای غربی مازندران است که مسیری همواره سرسبز داشته و در برخی نقاط به داخل ابرها می رود. بهترین زمان وارد شدن به جاده چالوس، صبح زود است چراکه در طول روز علاوه بر آفتاب، ترافیک سنگینی در جاده مشاهده می شود و همچنین، رستوران ها و باغ رستوران های بی نظیری هم در جاده وجود دارد که بازدید از آن ها توصیه می شود. این بنا در ارتفاعات کوهستان البرز قرار دارد و مناطق اطراف آن را مناظر تماشایی از طبیعت پوشانده‌اند که در پاییز زیبایی دوچندان دارند.

دریاچه سد کرج و یا همان سد امیرکبیر

مجموعه بین المللی تنیس در باغ فاتح، باغ پرندگان چهارباغ، روستای برغان، بام کرج، دهکده دیزین و پیست اسکی دیزین و پارک جنگلی جهان نما از محبوب ترین مناطق تفریحی کرج محسوب می شوند. همانطور که متوجه شدید پارک چمران یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کرج است که به دلیل طبیعت زیبا و امکانات رفاهی که دارد مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. مساحت این بوستان به ۴۰ هکتار می رسد و از بخش های مختلفی همچون بوستان مخصوص بانوان، باغ گل ها، پارک ترافیک، شهربازی، ساختمان فرهنگی و بوستان جنگلی بزرگی تشکیل می شود. آبشار خور که از قله گندم‌چال جریان پیدا کرده، از ناب‌ترین جاهای دیدنی کرج به شمار می‌رود. این آبشار ۵۰ متری، طبیعتی زیبا در اطراف خود ایجاد کرده و منظره‌ای بی‌نظیر در برابر چشمان شما آورده است.

همراه باشید تا در این مقاله جاهای دیدنی کرج و جاهای تفریحی کرج از جمله جاده چالوس، روستای برغان، پارک چمران کرج، باغ فاتح کرج، روستای شهرستانک و… را به شما معرفی کنیم و گشتی در این شهر و استان زیبا بزنیم. شاید بسیاری از ما با شنیدن نام کرج اولین چیزی که در ذهنمان نقش می بندد روستای برغان باشد. چراکه این دهستان یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق کرج را در اختیار مردم قرار داده و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کرج به شمار می رود. این روستای مشهور در دامنه های جنوبی البرز قرار داشته و از طبیعت بکر و بی نظیری برخوردار می باشد. وجود باغ های فراوان میوه، مزارع سرسبز، آبشارها و بناهای تاریخی در دل روستای برغان باعث شده تا این دهستان یکی از پرجاذبه ترین مناطق دیدنی کرج را به وجود بیاورد. به غیر از آب و هوای مطلوب روستای برغان و طبیعت ناب آن، موقعیت مکانی این روستا نیز مورد توجه جاهای دیدنی کرج قرار دارد.

۱۸ مورد از زیباترین جاهای دیدنی کرج

14 مورد از جاهای دیدنی کرج + آدرس و مسیر دسترسی | behgardi سد امیرکبیر به عنوان اولین سد چند منظوره ایران در سال 1377 ساخته شد. مردم در گذشته می توانستند در دریاچه پشت سد از تفریحات بی نظیری مانند شنا، قایق سواری و جت اسکی بهرمند شوند اما امروزه تمام این تفریحات ممنوع شده و گردشگران تنها می توانند از منظره دریاچه و هوای خنک منططقه لذت ببرند. همچنین می توانید در این منطقه اقدام به ماهیگیری کرده و انواع ماهی های قزل آلای رنگین کمان، خال قرمز، ماهی سفید و ماهی سیاه را صید کنید. علاوه‌بر رزرو هتل و اقامتگاه برای اقامت در سفر به کرج می‌توانید ویلا یا منزل دربستی اجاره کنید. امروزه سایت‌های معتبری برای اجاره ویلا وجود دارد که به آسانی می‌توانید اقدام به اینکار نمایید، برای انتخاب یک سایت خوب می‌توانید به بهترین سایت رزرو ویلا سری بزنید. پارک چمران کرج در فاصله کمتر از پنج کیلومتری ایستگاه مترو کرج قرار دارد.

  • در حقیقت این مجموعه، بزرگترین استخر سرپوشیده در تمام استان البرز محسوب می‌شود.
  • اگر می خواهید اوقات هیجان انگیزی را در شهر کرج تجربه کنید، مجتمع خدماتی تفریحی تجاری بازینو یکی از بهترین انتخاب ها است.
  • این پارک نزدیک به 7 هکتار مساحت دارد و توسط دوازده گروه هنری از هنرمندان همان شهرها ساخته شده است.

در طبقات شهربازی امکاناتی مانند سالن بولینگ، پینت بال، پیست ماشین‌سواری بزرگسال، میز بیلیارد، بازی کامپیوتری و کلبه گریم وجود دارد. شهربازی بازینو هر روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۳ در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد. آش رشته، آش دوغ، آش هیزمی و عدسی بعضی از خوراکی هایی هستند که توسط رستوران‌ها و دستفروش‌ها، مخصوصا در نزدیکی تونل کندوان، فروخته می‌شوند. در این حمام گچ‌بری‌های بسیار زیبایی وجود دارد و سبک معماری قاجاری به خوبی دیده می‌شود. این حمام، طی سال‌ها بارها مورد بازسازی قرار گرفته و تا سال 1350 مردم بومی از آن استفاده می‌کردند. این روستا دارای جاذبه های بسیار زیبایی است که در تمام فصول سال گردشگران زیادی را به تماشای خود فرا می خواند.

بخش گردشگری ( مروری بر گذشته )