اگر کاملاً صادق باشیم، میبینیم که انبارهای انبار بدتر از این دوج چلنجر T/A مدل 1970 هستند. این چیزی در مورد اشتیاق علاقه مندان به خودرو این روزها می گوید، زیرا این چلنجر خاص به کمک زیادی نیاز دارد. هیچ موتوری وجود ندارد، هیچ فضای داخلی وجود ندارد و زنگ زدگی در سرتاسر زمین شایع است. اما، این یک چلنجر T/A کمیاب است، و پس از نزدیک به نیم قرن پارک کردن در بیرون، در حال نجات است.
این کشف شگفت انگیز موپار از آنجا ناشی می شود باستان شناسی خودرو در یوتیوب، و این اولین نجات دوج نیست که از این کانال می بینیم. چلنجر T/A در میان آنها بسیار خاص است، زیرا یک تریم یک ساله با هدف مسابقات جاده ای Trans Am بود. همراه با Plymouth AAR ‘Cuda 1970، این خودرو دارای ترمزهای دیسکی چهار چرخ بود، در زمانی که بسیاری از خودروهای آمریکایی هنوز در اطراف خود طبل داشتند. سیستم تعلیق تنظیم شده مخصوص آن شامل میلههای نوسانی بود و زیر کاپوت آن نه یک Hemi عظیم، بلکه یک سیکس پک V8 کوچکتر 340 اینچ مکعبی قرار داشت که به دلیل سه کاربراتور دو بشکهای که موتور را تغذیه میکردند، این نام را به آن اختصاص داد.
این یکی مطمئنا در شکل خشن است، اما نور در انتهای تونل وجود دارد. برای شروع، بلوک موتور اصلی و بسیاری از قطعات آن در نزدیکی خودرو ذخیره می شد. چرخ های اصلی رالی نیز به همراه برخی دیگر از قطعات کلیدی بدنه در نزدیکی این خودرو نگهداری می شدند. و با وجود اینکه دهها سال است که مینشیند، حداقل زیر یک سایبان پنهان میشد تا کاملاً پوسیده نشود. این ویدئو با گشت و گذار در ماشینی که پیدا شد باز می شود و سپس در حال بارگیری روی یک تریلر به سمت آن می پرد.
با این حال، داستان به همین جا ختم نمی شود.
نیمه دوم ویدیو نشان می دهد که چلنجر به آرامی به زندگی باز می گردد، حداقل در بیرون. در این مرحله است که شدت زنگ زدگی کاملاً مشخص می شود، زیرا ماشین عضلانی تمام طبقات جدید را برای داخل و صندوق عقب دریافت می کند. فلزکاری بیشتری در نقاط دیگر دیده میشود و یک صفحه وینیل مشکی جدید نصب شده است. متأسفانه، ویدیو ماشین تکمیل شده را نشان نمی دهد. اما به ما قول پیگیری آینده داده شده است که بازگشت ماشین سبز به جاده را شرح می دهد.
تنها 2399 چلنجر T/A در سال 1970 ساخته شد و این تنها سالی بود که در عصر خودروهای عضلانی کلاسیک شاهد تریم ویژه بود.