1972 آلویس سابر یک تانک با موتور جگوار آماده برای خواربارفروشی است

ما در مورد شما مطمئن نیستیم اما همیشه فکر می کردیم که تانک ها باحال هستند. به خصوص اگر آنها تانک هایی باشند که برای جاده های معمولی به اندازه کافی کوچک باشند، مانند این: یک آلویس سابر 1972، که توسط جمع آوری ماشین ها در YouTube در حال انجام سریع خواربارفروشی.

این تانک با وزن 8000 کیلوگرم (17637 پوند)، علیرغم اینکه به عنوان یک مخزن سبک طبقه بندی می شود، وسیله نقلیه سبک وزنی نیست. تمام این وزن یک موتور 4.2 لیتری جگوار J60 شش بنزینی خطی است که با جگوار E-Type کلاسیک مشترک است. بله، این تانک چیزی مشترک با چنین کوپه ظریفی دارد.

سابر نیز یک تانک هیبریدی است، اما آن چیزی که شما فکر می کنید نیست. موتور برق نداره این تانک ترکیبی از بدنه FV107 Scimitar اما با برجک FV721 Fox است. حتی یک توپ 30 میلی متری L21A1 RARDEN دارد، البته به دلایل واضحی از کار افتاده است.

علیرغم سن، این سابر به صورت مکانیکی بازسازی شده است، با خدمات اخیر شامل بازسازی موتور، گیربکس، درایو نهایی، فن و دینام. سیستم تعلیق نیز به ارتفاع صحیح تنظیم شده است، ضمن اینکه تمامی روغن ها و فیلترها نیز تعویض شده اند.

حتی بهتر از آن، این آلویس سابر 1972 در حال حاضر در مناقصه است جمع آوری ماشین ها. پیشنهاد فعلی 16250 پوند (حدود 19222 دلار) است. اگر علاقه مند هستید، خوشحال می شوید که بدانید این مخزن به اندازه کافی کوچک است که می تواند یک گاراژ 20 فوتی یا یک کانتینر حمل و نقل را در خود جای دهد.



منبع

ارسال نیرو به چرخ ها، خطا، مسیرها یک گیربکس هفت سرعته دیوید براون TN15D است. این گیربکس دارای هفت دنده جلو و هفت دنده عقب است که به سابر این امکان را می دهد که چرخش 360 درجه ای در محور مخزن انجام دهد و با همان سرعتی که رسید به عقب برگردد.

آلویس سابر 1972 بر اساس Scorpion ساخته شده است که رکورد جهانی گینس را برای سریعترین تانک تولیدی با سرعت 51 مایل در ساعت (82 کیلومتر در ساعت) در اختیار دارد. این بخشی از کلاس شناسایی خودروهای جنگی (ردیابی شده) یا CVR (T) است.