اینسایدر معتبر BMW ینگولدین از BimmerPost انجمن ها ادعا می کنند که از برنامه های اولیه BMW برای نسل هشتم سری 5 مطلع هستند. سدان اجرایی ظاهراً در جولای 2023 وارد تولید خواهد شد و قرار است در ایالات متحده با طعم 530i بنزینی به فروش برسد که به i5 کاملاً برقی با i5 eDrive40 دیفرانسیل عقب با قدرت 335 اسب بخار و دوگانه به فروش می رسد. موتور i5 M60 xDrive با قدرت 590 اسب بخار.
دیزلیها هنوز نمردهاند، زیرا طبق گزارشها، بامو میخواهد سری 5 جدید با مشعل روغنی را در اروپا بهعنوان 520d با و بدون xDrive در حالی که 195 اسببخار قدرت دارد، بفروشد. برخی از بازارها قرار است مدل پایه بنزینی 520i با قدرت 190 اسب بخار را دریافت کنند که در زمان مناسب به پیشرانه های هیبریدی اضافه می شود. نیازی به گفتن نیست که M5 با یک V8 PHEV که انتظار می رود بیش از 700 اسب بخار قدرت داشته باشد، قوی ترین از همه آنها خواهد بود.

با توجه به شایعات مبنی بر اینکه ب ام و نه تنها برای بازگشت M5 Touring، بلکه برای اولین بار i5 Touring نیز برنامه هایی دارد، از نظر واگن ها، نوآوری های مهمی وجود خواهد داشت. اولی ظاهراً به ایالات متحده می آید تا غیبت M3 Touring را که اخیراً در اروپا راه اندازی شده است، جبران کند. اعتقاد بر این است که این مجموعه با عملکرد بالا دارای نام رمز G99 است و قرار است در نوامبر 2024 وارد تولید شود.
در جاهای دیگر، چین بار دیگر یک سدان شاسی بلند سری 5 (G68) با دو موتور بنزینی و چند مدل i5 خواهد داشت. قرار است تولید در ژانویه 2024 آغاز شود.
در همین حال، این گزارش بیان میکند که بامو از اواخر سال آینده سیستم رانندگی خودکار پیشرفتهتری با گواهینامه سطح 3 را در سری 5 و سری 7 معرفی خواهد کرد، اما فقط در اروپا و چین از آنجایی که مقررات ایالات متحده هنوز به آخرین فناوریها نرسیدهاند. مرسدس با دریافت گواهینامه برای سدان های EQS و S کلاس خود توانسته است بی ام و را تا سطح 3 شکست دهد.
20 عکس ها
با نسل بعدی سری 7 و فیس لیفت سری 3 در آینه عقب، ب ام و اکنون بر روی سدان دیگری به همان اندازه مهم تمرکز کرده است. مانند آن دو خودرو، سری 5 قرار است با انواع پیشرانه ها فروخته شود: بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و برقی. مدلهای ICE برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای، یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی دریافت خواهند کرد، اما نسل G60 سدان لوکس هیچ موتور جدیدی را معرفی نخواهد کرد.