322-HP ID.3 GTX اولین هات هاچ الکتریکی فولکس واگن است


فولکس واگن سرانجام با ID.3 GTX انگشتان پا را در بخش هات هاچ الکتریکی فرو می برد. این خودروی برقی اسپرت که اساساً مدل خواهر Cupra Born VZ است، در دو رنگ عرضه می‌شود. یک GTX پایه و یک GTX پرفورمنس تند با قدرتمندترین موتور الکتریکی که تا به حال توسط VW ساخته شده است وجود دارد.

به ID.3 GTX معمولی پایبند باشید و یک موتور الکتریکی در محور عقب با 282 اسب بخار قدرت و 402 پوند فوت گشتاور دریافت خواهید کرد. ارتقاء به مدل پرفورمنس و فولکس‌واگن قدرت را به 322 اسب بخار افزایش می‌دهد در حالی که گشتاور ثابت باقی می‌ماند. به طور قابل پیش بینی، این ارقام خروجی بالاتر کاملاً با مدل Cupra Born VZ مطابقت دارد.

فولکس واگن ID.3 GTX

هات هاچ دیفرانسیل عقب شش ثانیه طول می کشد تا از حالت سکون به سرعت 62 مایل در ساعت برای GTX معمولی برسد، یا اگر به GTX Performance ارتقا دهید 5.6 ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ترتیب 111 و 124 مایل در ساعت محدود شده است. فولکس‌واگن می‌گوید قوی‌تر این دو مدل، همراهی الکتریکی برای گلف GTI Clubsport دیفرانسیل جلو است.

هر دو GTX یک بسته باتری لیتیوم یونی با ظرفیت انرژی قابل استفاده 79 کیلووات ساعت دارند. این باتری از شارژ DC با 175 کیلووات پشتیبانی می کند که در این صورت باتری در حدود 26 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ می شود. مدل‌های ID.3 GTX با یک باتری کاملاً شارژ شده، 373 مایل را در چرخه ترکیبی WLTP برآورد می‌کنند. باتری برای توزیع بهتر وزن در کف در وسط خودرو نصب شده است.

فولکس واگن ID.3 GTX

همانند ID.4 GTX و ID.5 GTX، فولکس واگن ID.3 GTX را با سپر جلویی بازطراحی شده با ورودی هوای بزرگتر و الگوی الماسی شکل که توسط LED های بومرنگ که به عنوان چراغ های روشنایی در روز عمل می کنند، جذاب تر به نظر می رساند. در عقب، مدل پرفورمنس دارای یک دیفیوزر با روکش مشکی براق است که با درپوش‌های تیره آینه، رکاب‌های جانبی و قاب پنجره مطابقت دارد. علاوه بر این، چرخ‌های 20 اینچی تازه با لاستیک‌های 215 بخش در GTX و لاستیک پهن‌تر 235 در GTX Performance وجود دارد.

فضای داخلی به وفور دارای لهجه های قرمز است. صندلی‌های جلوی اسپرت با قابلیت تنظیم الکتریکی با پشت‌سرهای یکپارچه، نشان GTX و پارچه ساخته‌شده از مواد بازیافتی وجود دارد. همه ID.3 دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی 12.9 اینچی جدید و یک اهرم انتخاب حالت رانندگی جداگانه در ستون فرمان خواهند بود. بهتر است دیر از هرگز، لغزنده های لمسی برای تنظیم صدا و AC در نهایت روشن می شوند، دقیقاً مانند گلف Mk8.5 که اخیراً راه اندازی شده است.

تا جایی که می دانیم ID.3 GTX به آمریکا نمی آید. اما در اروپا اساساً در یک بخش دو نفره در کنار Cupra Born VZ رقابت می کند. مستقیم‌ترین رقیبی که می‌توانیم به آن فکر کنیم MG4 XPower است، اما این مدل دارای موتورهای دوگانه، چهار چرخ محرک و 429 اسب‌بخار سالم است. خودروهای برقی کوچکتری مانند Abarth 500e و Alpine A290 آینده قابل ذکر هستند. قبل از پایان سال، ما همچنین شاهد نسخه John Cooper Works (JCW) از مینی کوپر 3-در الکتریکی جدید خواهیم بود.

فولکس واگن ID.3 GTX
فولکس واگن ID.3 GTX

با نگاهی به آینده، فولکس‌واگن قبلاً پیشنهاد کرده است که نسل نهم گلف فقط الکتریکی جایگزین ID.3 شود، زیرا جایی برای هر دو در خط تولید وجود ندارد. اگر این اتفاق بیفتد، GTX تبدیل به GTI می شود زیرا این برند آلمانی قصد دارد سه حرف معروف را حفظ کند. حتی یک نشان تجاری جدید با علامت “I” (که مخفف تزریق است) با یک رعد و برق جایگزین شده است.



منبع