88.3 میلیون خودرو پیش بینی می شود در سال 2024 در سطح جهان فروخته شود



همانطور که صنعت خودرو به سمت سال 2024 شتاب می گیرد، S&P Global Mobility رشد قابل توجهی در فروش جهانی خودروهای جدید پیش بینی می کند. این پیش‌بینی پیش‌بینی می‌کند که 88.3 میلیون وسیله نقلیه جدید قوی در سال آینده در جاده‌ها در سراسر جهان وارد شوند که نشان دهنده افزایش 2.8 درصدی نسبت به سال گذشته است.

این چشم‌انداز خوش‌بینانه با بهبود مداوم تولید خودرو، با شتاب گرفتن زنجیره‌های عرضه و تقاضا، پشتیبانی می‌شود. با این حال، با افزایش کشش بازیابی، نگرانی‌هایی در مورد بادهای مخالف بالقوه مانند افزایش قیمت خودرو، شرایط چالش‌برانگیز اعتباری، و تأثیر تلاش‌های برقی‌سازی مداوم بر رفتار مصرف‌کننده ایجاد می‌شود.

پیش‌بینی‌ها برای سال 2023 نیز به همان اندازه امیدوارکننده هستند، با پیش‌بینی افزایش 8.9 درصدی فروش جهانی خودروهای سبک در مقایسه با سال گذشته و به نزدیک به 86.0 میلیون دستگاه. این افزایش به افزایش مداوم تولید نسبت داده می شود زیرا زنجیره های تامین عادی می شوند و تلاش ها برای ذخیره مجدد موجودی برای افزایش تقاضا ادامه می یابد.

S&P Global Mobility همچنین پیش‌بینی می‌کند که با وجود عدم قطعیت در اروپا و ایالات متحده، تغییر به سمت الکتریکی‌سازی غیرقابل توقف به نظر می‌رسد. بسیاری از خودروسازان با اذعان به چالش های افزایش تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه تر، تعهد خود را به برقی سازی در سال های آینده تایید کرده اند.

این آژانس هرگونه شایعه ای مبنی بر نابودی خودروهای برقی را رد می کند و پیش بینی می کند که فروش جهانی خودروهای سواری برقی باتری دار در سال 2024 به 13.3 میلیون دستگاه برسد که حدود 16.2 درصد از فروش جهانی خودروهای سواری را تشکیل می دهد. این به دنبال تخمینی 12 درصد سهم بازار در سال 2023 است که 9.6 میلیون دستگاه BEV فروخته شده است.

در آمریکای شمالی، چشم انداز تولید خودرو در سال 2024 با افزایش 0.5 درصدی انتظار می رود تا به 15.7 میلیون دستگاه افزایش یابد. این رشد به ویژه به دلیل افزایش 3.9 درصدی فعالیت در ایالات متحده است. با این حال، صنعت با واقعیتی متفاوت روبرو است، که ذخیره موجودی نقشی اساسی دارد. مازاد موجودی در خط تولید دیترویت بیگ سه مشهود است، در حالی که برندهای ژاپنی و کره ای هنوز خطوط لوله برای پر کردن دارند.



منبع