تست لاستیک زمستانی شدید لاستیک‌های یخی بدون گل میخ را در همه شرایط مقایسه می‌کند

در برف، همه لاستیک ها از نظر عملکرد بسیار مشابه بودند. چهار تایر برتر نتایجی در حدود یک درصد از یکدیگر داشتند، اما نوکیا سریع‌ترین لاستیک در این دسته بود. تایرهای یوکوهاما کندترین نتایج را داشتند، اما ما در مورد تفاوت تقریباً سه ثانیه ای از بدترین تا اول صحبت می کنیم. و همانطور که در تست های قبلی دیده ایم، لاستیک های برفی بسیار بهتر از تایرهای تمام فصل عمل می کنند.

برای آن، ما به دوستمان جاناتان بنسون مراجعه می کنیم بررسی تایر برای نگاهی به هفت لاستیک زمستانی که برای شرایط شدید برف/یخ طراحی شده اند. علاوه بر این، این لاستیک‌های زمستانی بدون گل میخ هستند زیرا در بسیاری از مکان‌ها استفاده از ناودانی مجاز نیست. طبق معمول، آزمایش با ارزیابی برف، یخ، جاده های مرطوب و شرایط خشک بسیار کامل است. عملکرد هندلینگ و ترمزگیری در نظر گرفته شده است، و برای ارائه نتایج کمی بیشتر، یک تایر برفی میخ دار پیشرو و یک لاستیک زمستانی متوسط ​​برای اندازه گیری خوب به داخل پرتاب می شوند.

لاستیک های مورد استفاده در این آزمایش عبارتند از Continental VikingContact 7، Cooper Weathermaster S100، Federal Himalaya ICEO، Michelin X-Ice Snow، Nokian Hakkapeliitta R5، Pirelli Ice Zero FR و Yokohama Iceguard IG53. تایرهای مرجع Nokian Hakkapeliitta 10 با ناودانی و Continental WinterContact TS870، یک تایر زمستانی بدون گل میخ هستند که به طور خاص برای یخ طراحی نشده است.

طولی نمی کشد که سال 2022 جای خود را به سال 2023 می دهد. برای کسانی که در عرض های جغرافیایی شمالی هستند، این بدان معناست که رفت و آمد روزانه شما به زودی برفی و لغزنده خواهد شد. و که به این معنی است که زمان آن فرا رسیده است که به جای گیرکردن در گودالی در کنار آن، به فکر بهترین لاستیک ها باشید تا شما را در جاده نگه دارند.



منبع

این ویدئو ما را گام به گام از طریق روش های آزمایش جامع راهنمایی می کند، که حتی شامل عملکرد مرطوب در دماهای سرد برای شبیه سازی یک روز زمستانی درست بالای نقطه انجماد است. جزئیات زیادی وجود دارد که نمی‌توانیم در اینجا به آنها اشاره کنیم، اما بنسون برندهای نوکیا، کانتیننتال و میشلین را به عنوان بهترین انتخاب‌ها برجسته می‌کند. برای مشاهده خلاصه کامل همه دسته‌ها و نتایج، ویدیو و تایر-reviews.com را بررسی کنید.

نکته کلی از آزمون این است که همه برندها به خوبی برف و یخ را کنترل می کنند، اما مطمئناً برخی از آنها بهتر از بقیه کار را انجام می دهند. روی یخ خشن، فدرال کندترین زمان را داشت در حالی که Continental سریعترین زمان را ارائه داد. با این حال، بنسون خاطرنشان کرد که کانتیننتال بیشتر مستعد از دست دادن ناگهانی چنگال بود، که باعث شد او میشلن را برای چنگ زدن و اعتماد به نفس کلی ترجیح دهد. با کمال تعجب، روی یخ خشن (بله، بنسون تست می‌کند چندگانه سطوح یخی) لاستیک میخ دار عملکردی مشابه تایر بدون میخ داشت. با این حال، در یخ صاف تر، هیچ چیز با لاستیک های دارای ناودانی قابل مقایسه نیست.