سرمایه گذاری 24.7 میلیون دلاری Stellantis در کارخانه موتور V6 Pentastar در میشیگان



منبع

V6 به طور گسترده در طیف وسیعی از وسایل نقلیه از Ram، Chrysler، Dodge و Jeep استفاده می شود. به طور کلی به عنوان موتور پایه در مدل هایی مانند کرایسلر 300 یا دوج چارجر عمل می کند، آسیاب تنفس طبیعی DOHC می تواند تا 305 اسب بخار (227 کیلووات) و 269 پوند فوت (365 نیوتن متر) گشتاور در رام 1500 تولید کند. تقریباً در هر مدلی از برندهای Stellantis مستقر در دیترویت ارائه می شود، و این سرمایه گذاری نشان می دهد که حداقل برای چند سال دیگر باقی خواهد ماند.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis گفت: «دره رو به جلو 2030 به ما الهام می‌دهد که بسیار بیشتر از آنچه بوده‌ایم باشیم. ما در حال گسترش چشم انداز خود، شکستن محدودیت ها و پذیرش یک طرز فکر جدید هستیم، ذهنیتی که به دنبال تغییر همه جنبه های تحرک برای بهبود خانواده ها، جوامع و جوامعی است که در آن فعالیت می کنیم.”

مجموعه موتور ترنتون، میشیگان از دو تاسیسات تشکیل شده است. مرکز جنوبی مرکز توجه به‌روزرسانی‌ها است و پس از تکمیل، تنها مکان در محل برای تولید موتور خواهد بود. چندین نسخه از موتور Pentastar از زمان عرضه آن در سال 2011 با طراحی موتور ارتقا یافته در سال 2016 در حال تولید بوده است. ابزار مجدد کارخانه جنوبی امکان تولید هر دو طرح موتور را در یک مکان فراهم می کند.

به این ترتیب، طرح اصلی Pentastar هنوز در حال تولید است و تا سال 2023 در ترنتون ادامه خواهد داشت. کارخانه جنوب تا بهار سال 2023 تولید نسخه ارتقا یافته را آغاز خواهد کرد. در همین حال، تاسیسات شمال به فعالیت ذخیره سازی و غیرتولیدی تبدیل خواهد شد.