Alpine A110 R با شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت در 3.9 ثانیه

یک جانشین غیرمستقیم الکتریکی برای A110 در سال 2026 روی پلتفرمی که به طور مشترک با لوتوس توسعه داده شده، وارد بازار خواهد شد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، رقیب پورشه کیمن نیز به همراه برادر باکستر خود از سال 2025 فقط از خودروهای برقی استفاده خواهد کرد.



منبع

با این حال، از نظر شتاب سریعتر خواهد بود در حالی که حداکثر سرعت بالاتری دارد. در واقع، Alpine قبلاً فاش کرده است که A110 R به سرعت 177 مایل در ساعت (285 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید و یک تیزر جدید نشان می دهد که رسیدن به آن زودتر از قبل طول می کشد. در حالی که S با سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) در 4.2 ثانیه تبلیغ می شود، R به زیر مرز چهار ثانیه سقوط می کند. یک کلیپ کوتاه که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، کوپه تند روی یک داینو را نشان می دهد که سرعت دویدن را در 3.9 ثانیه به پایان می رساند. فقط نیم ثانیه کندتر از پورشه 718 کیمن GT4 RS است.

پاسخ فرانسه به پورشه کیمن در آستانه ایجاد سخت‌ترین مشتق شده تا به امروز است زیرا آلپاین یک روز تا رونمایی از A110 R فاصله دارد. این خودرو موتور 1.8 لیتری بنزینی توربوشارژ نسخه S را حفظ خواهد کرد، یک کارخانه چهار دیگ که به ارث رسیده است. رنو مگان RS هاچ بک داغ. تیزر قبلی نشان داد که خروجی تغییر نخواهد کرد زیرا کوپه موتور وسط همان 300 اسب بخار قدرت و 251 پوند فوت (340 نیوتن متر) را دارد.

باید دید که آیا R جلوه موتور احتراق داخلی را پیش از سال 2025 نشان خواهد داد، زمانی که Alpine به یک خودروی الکتریکی خالص تبدیل شود یا خیر. A110 قبلاً الکتریکی شده است زیرا در آغاز سال یک نمونه اولیه هیبریدی 400 اسب بخاری با سیستم چهار چرخ متحرک را برای ما به ارمغان آورد. چند ماه بعد، پیشرانه مگان E-Tech برای یک نمونه اولیه تمام الکتریکی به نام A110 E-ternité در داخل انباشته شد. با این حال، هر دو یک بار باقی می مانند.

آلپاین بازوی عملکرد رنو نیز گفته است که A110 R حتی سبک‌تر خواهد بود، اما بدون افشای میزان چربی که مهندسانش توانسته‌اند از بین ببرند. به خاطر داشته باشید که A110 یکی از سبک‌ترین خودروهای اسپرتی است که می‌توان با پول خریداری کرد و بسته به سطح تجهیزات، وزنی بین 2429 تا 2513 پوند (1102 تا 1140 کیلوگرم) دارد. وزن این خودرو تقریباً برابر با مزدا MX-5 میاتا است، اما تقریباً 70 درصد قدرت بیشتری از موتور نصب شده در پشت صندلی ها دارد.