Apple CarPlay جدید می تواند بسیار بیشتر از قبل کنترل کند


اپل نسل بعدی سیستم CarPlay خود را در سال 2022 پیش نمایش داد و اکنون تقریباً به اینجا رسیده است. این شرکت در طول کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان به طور مفصل در مورد این سیستم محبوب صحبت کرد و برای خلاصه کردن تمام صحبت های فنی در یک کلمه، همه چیز در مورد شخصی سازی است.

این مقدار از قبل شناخته شده بود، اما اکنون ما درک روشن تری از معنای دقیق آن داریم. با اکثر وسایل نقلیه جدید که حداقل دو صفحه نمایش را ارائه می دهند، CarPlay می تواند از همه آنها برای ادغام به روشی استفاده کند که مانند یک سیستم بومی برای خودروساز احساس شود. دلیل آن این است که اپل از خودروسازان دعوت می‌کند تا رابط کاربری را برای تجربه‌ای بر روی برند که مختص خودرو است، توسعه دهند. CarPlay جدید به گونه‌ای طراحی شده است که انعطاف‌پذیر باشد و فضاهای مختلفی را برای “محتوای پویا” در خود جای دهد که می‌تواند به ازای نیاز سازنده پر شود.

این انعطاف پذیری همچنین فضایی را برای سفارشی سازی راننده باقی می گذارد. بن کریک، طراح رابط انسانی اپل کارپلی، به طور مفصل در این مورد در ویدیوی بالا صحبت می‌کند، و توضیح می‌دهد که چگونه همه چیز از طرح‌های اندازه‌گیری گرفته تا چیدمان اطلاعات را می‌توان برای مطابقت با سلیقه‌های فردی پیکربندی کرد. این پلتفرم مقیاس پذیر است و با اکثر اندازه ها و طرح بندی های صفحه نمایش سازگار است. آیا می خواهید سنج های کمکی روی صفحه وسط باشد؟ نقشه های ناوبری روی صفحه مسافر قرار گرفته اند؟ Apple CarPlay می تواند این اتفاق را بیابد، تا زمانی که ماشین شما از آن پشتیبانی کند.

ما همچنین یاد گرفتیم که ادغام CarPlay بسیار فراتر از اندازه‌گیری‌ها و سرگرمی‌های جذاب خواهد بود. پلتفرم جدید می‌تواند سیستم‌های خودرو مانند تنظیمات کنترل آب و هوا، حالت‌های رانندگی، تنظیمات کمک راننده، کنترل‌های دوربین و موارد دیگر را مدیریت کند. اما به این ترتیب از جعبه خارج نمی شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، این عملکردهای عمیق‌تر به خودروسازان بستگی دارد که سیستم‌های خود را برای کار با CarPlay توسعه دهند. و ما می دانیم که برخی از خودروسازان به چنین چیزهایی علاقه ندارند، چه CarPlay یا Android Auto.

نسل بعدی اپل کارپلی
نسل بعدی اپل کارپلی
نسل بعدی اپل کارپلی

اما پورشه و استون مارتین هستند. هر دو برند قبلاً همکاری خود را برای نسل بعدی CarPlay در خودروهای آینده اعلام کرده بودند. فراتر از آن، ما همچنان منتظر خبر دیگران هستیم. هیچ بازه زمانی مشخصی برای شروع همه اینها وجود ندارد، اما به محض اینکه بدانیم، شما خواهید دانست.



منبع