Aston Martin .1R Bicycle یک هایپرکار روی دو چرخ است


استون مارتین و تولید کننده دوچرخه بریتانیایی J.Laverack با هم متحد شده اند تا از دوچرخه ای که به عنوان نوآورانه ترین دوچرخه در جهان توصیف می شود، رونمایی کنند. .1R با تکیه بر فناوری‌های تولید مدرن، مواد با استحکام بالا و توجه به کوچک‌ترین جزئیات، بهترین‌های دنیای مهندسی و طراحی خودرو و دوچرخه‌های جاده را ترکیب می‌کند.

در قلب این خلاقیت خارق‌العاده، یک قاب بسیار زیبا قرار دارد که نتیجه ادغام تیتانیومی با طراحی پارامتریک، پرینت سه بعدی و لوله‌های فیبر کربنی است. استون مارتین می گوید این ترکیب نه تنها ترکیبی بی نظیر از پاسخگویی و راحتی را ارائه می دهد، بلکه زیبایی شناسی و ظرافت را نیز تعریف می کند. در واقع، دوچرخه براق و هماهنگ به نظر می رسد، عمدتاً به دلیل عدم وجود نقاط ثابت یا جوش های خام. همچنین، به لطف یکپارچگی منحصر به فرد ترمزها، حتی یک کابل یا شیلنگ ظاهر براق را خدشه دار نمی کند.

این رویکرد نوآورانه از ورای قلمرو دو چرخ معمولی الهام گرفته و از طرح‌های خودروهای با کارایی بالا الهام می‌گیرد. این نه تنها از اصول طراحی شناخته شده در صنعت دوچرخه استفاده نمی کند، بلکه از دانش استون مارتین در برنامه های سوپراسپرت و هایپرکار نیز بهره می برد. این را می توان به عنوان مثال در ساقه سوراخ شده مشاهده کرد که آینه جانبی آستون مارتین DB12 است. مشتریان می توانند بین گروه های 12 سرعته شرکت هایی مانند Shimano، Campagnolo و Sram Red انتخاب کنند.

یکی از جزئیات جالب توجه طراحی چرخ است که دارای پروفیل بدون لوله کربنی با عمق 55 میلی متر با عرض داخلی 22 میلی متر است. هر چرخ دارای 28 پره با روکش مشکی است که در دو طرف چرخ ادامه دارد. هاب ها به نوبه خود به طور خاص برای این دوچرخه طراحی شده اند و از آلومینیوم هوافضا با مقاومت بالا تولید شده اند.

از صاحبان .1R دعوت می شود تا از دفتر مرکزی استون مارتین در Gaydon بازدید کنند، جایی که آنها یک جلسه تطبیق شخصی با بنیانگذاران J.Laverack را تجربه خواهند کرد. علاوه بر این، ادغام با پیکربندی آنلاین خودروساز به هر کسی اجازه می‌دهد دوچرخه رویایی خود را طراحی کند. این ابزار دیجیتالی به کاربران امکان می‌دهد رنگ لوله‌ها، تیغه‌ها، چنگال‌ها، ساقه، پایه صندلی و قطره‌های فرمان را شخصی‌سازی کنند و همچنین انتخاب کنند که فیبر کربن را به دلیل زیبایی طبیعی آن در معرض دید قرار دهند. لهجه‌های مختلف مانند فنجان‌های براکت پایین، کالیپرهای ترمز، و مراکز دیسک ترمز را می‌توان به رنگ برنزی پوشانده و یا به رنگ مشکی کمرنگ باقی ماند.



منبع