Audi R8 Drag Races RS Q E-Tron Dakar Ralli Car In EV Vs ICE Battle

آئودی RS Q یک ماشین مسابقه‌ای آفرود با تکنولوژی فوق‌العاده با پیشرانه الکتریکی است اما یک موتور احتراقی که به عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند. در این ویدئو، رقیب رالی داکار با یک آئودی R8 با موتور V10 روبرو می شود.

جایی که RS Q به آینده اشاره می کند، R8 آخرین آخرین دوره است. آئودی قبلاً تأیید کرده است که جانشین این ابرخودرو کاملاً الکتریکی است. مدلی که در این مسابقه در بریتانیا حضور دارد، مدل V10 Performance است که 612 اسب بخار (456 کیلووات یا 620 متریک اسب بخار) تولید می کند.

در تریم های مسابقه ای، قوانین قدرت خروجی را به 335 اسب بخار (250 کیلووات) محدود می کند. با این حال، می توان با چرخاندن یک دستگیره و فشار دادن یک دکمه، این رقم را به 670 اسب بخار (500 کیلووات) دوبرابر کرد.

حتی از بیرون خودرو، RS Q صدای بلندی دارد. هنگام پایین رفتن از مسیر، صدای سوت یک کتری چای در حال جوشیدن به نظر می رسد.

به عنوان یک EV (حداقل نوعی)، ممکن است انتظار داشته باشید که RS Q بی صدا باشد. این نیست. حتی در یک توقف، یک ناله پر سر و صدا به گوش می رسد. روشن کردن سیستم ولتاژ بالا صدا را بیشتر می کند. بدون سیستم اینترکام، هیچ راهی برای شنیدن صدای راننده کمکی وجود نخواهد داشت.

چالش نهایی تست ترمز از سرعت 100 مایل در ساعت (161 کیلومتر در ساعت) است. RS Q ترمز ضد قفل ندارد و وزن بیشتری دارد. R8 یک پیروزی آسان به دست می آورد.



منبع

19 عکس ها

آئودی RS Q E-Tron 2022

RS Q سیستم کنترل پرتاب ندارد، به این معنی که مهارت راننده برای شروع خوب ضروری است. ماشین رالی داکار موفق می شود در اولین مسابقه یک چهارم مایل برنده شود اما در مسابقه دوم شکست می خورد. در سومین بازی برمی گردد تا یک پیروزی نهایی را کسب کند.

آئودی RS Q از موتورهای الکتریکی مدل 2021 آئودی e-tron FE07 خودروی فرمول E برای نیرو دادن به محور جلو و عقب استفاده می کند. یک 4 سیلندر توربوشارژ 2.0 لیتری از خودروی DTM این شرکت به یک موتور ژنراتور متصل می شود تا باتری 52 کیلووات ساعتی را شارژ کند.