Badass Off-Road Porsche 911 With Portal Axles رکورد ارتفاع را ثبت کرد


این پورشه 911 که به شدت اصلاح شده بود، به معنای واقعی کلمه به جایی می‌رفت که تا به حال هیچ خودروی دیگری نرفته بود، 6734 متر (22093 فوت) از سطح دریا بالا رفت. این در ابتدا یک Carrera 4S بود و قبل از دریافت محورهای پورتال برای افزایش فاصله از زمین تا 350 میلی متر (13.7 اینچ) قابل توجه بود. برای اطمینان از اینکه خودروی اسپورت به هر جایی که می‌روید در هنگام بالا رفتن از صخره‌ها آسیب نمی‌بیند، دارای محافظ محکم زیر بدنه ساخته شده از فیبر آرامید است.

رومن دوما قهرمان سه بار لمانز، 911 ماجراجویانه مجهز به یک جفت صندلی فیبر کربنی و مهارهای پنج نقطه ای را هدایت کرد. مهندسان PDK را با دادن نسبت‌های کوتاه‌تر دنده اصلاح کردند تا کنترل شتاب را در سرعت‌های پایین آسان‌تر کنند. یکی دیگر از تغییرات عمده، اتخاذ فرمان به سیم بود، که پورشه می گوید هندلینگ را در زمین های ناهموار دقیق تر می کند.

این خودرو هیچ سوخت فسیلی نمی سوزاند زیرا باک با سوخت مصنوعی تولید شده از آب و دی اکسید کربن با استفاده از انرژی های تجدید پذیر پر شده بود. رسیدن به قله خط الراس غربی Ojos del Salado در شیلی شامل یک ماشین پشتیبانی می شود. دو تیم مجبور بودند دمای یخبندان و هوای رقیق را تحمل کنند. در واقع، هوا در آن ارتفاع تقریباً نصف متراکم تر از سطح دریا بود. این موتور شش سیلندر از کارخانه دارای قدرت 443 اسب بخار است، اما با توجه به ارتفاع زیاد، بوکسر 3.0 لیتری احتمالاً در مسیر خود به سمت قله حرکت کمتری داشته است.

پس از دو هفته سازگاری با ارتفاعات، رکوردشکنی جدید شنبه گذشته، دوم آذرماه انجام شد. این دو خودرو از ساعت 3:30 صبح حرکت خود را آغاز کردند و در ساعت 15:58 به قله صعود کردند. به دلیل شرایط سخت با دمای انجماد، هوای رقیق و دورافتاده بودن منطقه، پورشه دو پزشک را در محل داشت.

911های تندرو توانست رکورد قبلی را که در سال 2020 توسط یک جفت کامیون Unimog که به ارتفاع 6694 متر (21962 فوت) در همان آتشفشان Ojos del Salado در شیلی ثبت شده بود شکست دهد.



منبع