BMW ممکن است یک واگن M3 الکتریکی بسازد


BMW اخیراً M3 Touring را با چراغ‌های جلوی تیزتر و قدرت کمی بیشتر به‌کار گرفته است. برنامه‌هایی برای نسخه ویژه CS که برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است با تعداد زیادی بیت‌های فیبر کربن استاندارد و تقویت دیگری برای موتور در حال انجام است. با نگاهی به آینده، شایعات حاکی از آن است که بخش M نیز در حال ساخت یک M3 سقف بلند بدون موتور احتراقی است.

یکی از اعضای مشهور BMW که با دستور کار مونیخ آشناست و سابقه خوبی در درست کردن کارها دارد، ادعا می کند که یک M3 Touring الکتریکی در نظر گرفته شده است. ارسال در پست بیمر در انجمن ها، منبع ادعا می کند که یک واگن الکتریکی عملکردی از بایرن برای تولید تایید شده است. به جای اینکه مبتنی بر پلتفرم CLAR به عنوان ابر املاک فعلی باشد، از معماری Neue Klasse که به طور خاص برای خودروهای الکتریکی توسعه یافته است، پشتیبانی خواهد شد.



<p> BMW M3 Touring 2025 با موتور شش خطی</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=

BMW M3 Touring 2025 با موتور شش خطی

هرچند به این زودی ها نمی آید. ب ام و اعلام کرده است که سری 3 مبتنی بر Neue Klasse را در سال 2026 عرضه خواهد کرد و M3 الکتریکی در سال 2027 پیش بینی می شود. منطق به ما می گوید که واگن پس از سدان خواهد آمد، بنابراین بعید است تا قبل از سال 2028 به فروش برسد. همان منبع داخلی اشاره می کند سدان نیز به همراه نسل بعدی M3 با قدرت گاز چراغ سبز نشان داده شده است. جالب اینجاست که هیچ حرفی در مورد جایگزینی مشابه برای M3 Touring فعلی با موتور احتراقی وجود ندارد.

اگر از ماندن در صدر با کدهای داخلی BMW لذت می برید، M3 گازی ظاهراً “G84” نامیده می شود در حالی که مدل برقی آن “ZA0” است. گفته می شود M3 Touring با آلایندگی صفر به عنوان “ZA1” شناخته می شود. به گفته همین منبع مورد اعتماد، این برند لوکس آلمانی همچنین در حال طراحی نسخه های M تماما برقی X3 و X4 مبتنی بر Neue Klasse است. اینها ظاهراً به ترتیب به عنوان “ZA5” و “ZA7” نامیده می شوند.

در مورد اینکه این خودروها قرار است چه نام های واقعی داشته باشند، BMW قبلاً ترکیب “i” با “M” را رد کرده است، بنابراین انتظار iM3 یا چیزی مشابه آن را نداشته باشید. به اندازه کافی عجیب، این دو حرف قبلاً برای خودروهای الکتریکی M Performance مانند i4 M50، i5 M60 و i7 M70 کنار هم قرار گرفته اند.



<p> BMW Vision Neue Klasse 2022 پیش نمایش سدان برقی سری 3 2026 و نوع M3 آن را نشان می دهد</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=

BMW Vision Neue Klasse 2022 پیش نمایش سدان الکتریکی 2026 سری 3 و نوع M3 آن است.

رئیس BMW M، فرانک ون میل گفت Ars Technica چندی پیش که مهندسان در حال کار بر روی یک راه اندازی دو موتوره با دیفرانسیل عقب و چیدمان چهار موتوره قوی تر با سیستم تمام چرخ متحرک هستند. مدل‌های M3 طبق گزارش‌ها، تنظیمات قبلی را دریافت می‌کنند که تقریباً 700 اسب بخار قدرت دارند. این باید همان داستان مدل های M X3 و X4 الکتریکی باشد زیرا همه آنها از نظر مکانیکی مرتبط هستند.

هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا M3 Touring الکتریکی در ایالات متحده فروخته خواهد شد، جایی که واگن فعلی عملکرد یک میوه ممنوعه باقی مانده است. آمریکا با دیدن نیمه پر لیوان، M5 Touring بزرگتر را که قرار است قبل از پایان سال جاری معرفی شود، دریافت می کند.



منبع