BMW ممکن است M3های گازی و برقی را همزمان بسازد


بی‌ام‌و در حال الکتریکی کردن کل خط تولید خود است. بنابراین، می توان حدس زد که M3، سدان اسپرت پرچمدار آن، موتور احتراق داخلی خود را در آینده نزدیک از دست خواهد داد. در واقع، به نظر می رسد که این طرح چندی پیش بوده است، اما اکنون گزارشی از آن منتشر شده است وبلاگ BMW نشان دهنده برخی تغییرات در پشت صحنه است. گزارش شده است که یک ICE M3 جدید در راه است و در کنار یک مدل الکتریکی وجود خواهد داشت.

جزئیات جالب زیادی در آن وجود دارد وبلاگ BMW گزارش. به عنوان مثال، طبق گزارشات، پلتفرم برقی و ICE M3 مشترک نخواهد بود. این گزارش همچنین می گوید که M4 کوپه نیز ظاهراً فقط الکتریکی خواهد بود. به عبارت دیگر، سدان ممکن است تنها گزینه برای کسانی باشد که خواهان قدرت 6 استریت هستند.

بررسی BMW M3 CS First Drive 2023

این طرح می گوید وبلاگ BMW، استفاده از موتور 3.0 لیتری S58 فعلی برای خودروی بعدی است، زیرا همچنان با آلایندگی سازگار است. این به معنای خروجی قدرت در همسایگی 500 اسب بخار یا بیشتر است، اما بسیار بعید است که خودروی جدید گیربکس دستی داشته باشد. به نظر می رسد که برنجی BMW M مشتاق است تا در اسرع وقت از شر پدال های کلاچ مزاحم خلاص شود.

BMW قبلاً یک ماشین چهار موتوره برقی M را به ما نشان داده بود، اما از چند ماه پیش که یک تیزر کوتاه منتشر شد، چیزی نشنیدیم. در آن زمان، این احتمال وجود داشت که خودروساز آلمانی فکر می کرد که این چنین خواهد بود فقط پیشرانه‌ای که در یک M3 جدید بالقوه ارائه می‌شود، اما طبق گزارش‌ها کاهش فشار تنظیمی تصویر را تغییر داده است.

چندین کشور ممنوعیت های ICE را عقب انداخته اند و مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای با حفره هایی مواجه شده یا به طور کامل کاهش یافته است. اتحادیه اروپا مقرراتی را وضع کرده است که به عنوان مثال به خودروهای ICE اجازه می دهد تا با سوخت مصنوعی تغذیه شوند. همچنین گزارش شده است که مقررات آینده EPA به دنبال فشار صنعت خودرو کاهش یافته است.

با در نظر گرفتن همه اینها، منطقی است که BMW همچنان یک M3 با موتور ICE ارائه دهد، به خصوص اگر از موتوری مشابه نسل فعلی استفاده کند. البته همه اینها را باید با کمی نمک در نظر گرفت، اما می‌تواند به این معنا باشد که مربوط به احتراق داخلی، حداقل از نظر عملکرد خودروها، می‌تواند تا دهه 2030 ادامه داشته باشد.



منبع