BMW می گوید قبل از اینکه خیلی دیر شود، یک ماشین M دستی بخرید


این هیچ رازی نیست: اتومبیل های دنده دستی نژادی در حال مرگ هستند. گیربکس سه پدالی که تغییر می‌دهد تنها در تعداد کمی از خودروهای جدید موجود است، و در حالی که اخیراً اخبار خوبی در رابطه با سهم بازار منتشر شده است، فقط زمان زیادی است که تعویض چوب برای همیشه از بین برود. . بخش M BMW یکی از معدود برندهایی است که هنوز گزینه دستی را ارائه می دهد، اما هشدار می دهد که این انتخاب به زودی ناپدید خواهد شد.

در مصاحبه با مجله ایتالیایی زبان Quattroruoteفرانک وبر عضو هیئت مدیره BMW تایید کرد که روزهای تعویض چوب M شماره گذاری شده است.

وبر گفت: “آنها محصولات سرگرم کننده ای هستند، اما بیایید صادق باشیم، حجم آنها کمتر و کمتر می شود.” Quattroruote. “و بنابراین دیگر منطقی نیست که آنها را توسعه دهیم. اگر یک M دستی می خواهید، باید همین الان آن را بخرید.”

BMW در گذشته گفته است که ترجیحات مشتریان باعث شده است که این شرکت به ارائه گیربکس های دستی ادامه دهد و جایگاهی قوی ایجاد کند زیرا رقبا به پاکیزه ها پشت می کنند. در آمریکا، M در حال حاضر M2، M3 و M4 را با گیربکس شش سرعته دستی اختیاری ارائه می دهد. به گفته بی‌ام‌و، در مکان‌هایی مانند بریتانیا، به دلیل عدم تقاضا برای سه پدال در خودروهای بزرگ‌تر، تنها M2 با چوب در دسترس عرضه می‌شود.

وبر افزود: «ما مشتریانی داریم که 25000 تا 30000 کیلومتر (تقریباً 15500 تا 18600 مایل) در سال سفر می کنند و نمی خواهند در دنده تعویض ترافیک بایستند.

به نظر می رسد که علاقه مندان از توصیه های وبر استفاده می کنند. بی ام و ماه گذشته به ما گفت که بیش از 50 درصد از خریداران جدید M2 به سراغ موتور شش سرعته رفته اند، در حالی که حدود 20 درصد از خریداران M3 و M4 دستی را انتخاب کرده اند. بی‌ام‌و تقاضای کافی در بازار برای عرضه نسخه دستی Z4 را در ماه دسامبر دید و به برادر سوپرا با نشان تویوتا که در سال 2022 یک نسخه چوبی عرضه کرد، پیوست.

در حالی که در حال حاضر تعداد زیادی چوب برای انتخاب در خط تولید BMW وجود دارد، ما نباید انتظار داشته باشیم که آنها بیش از یک چرخه محصول باقی بمانند.

این همه خبر بد در دنیای BMW نیست. وبر گفت Quattroruote M3 Touring که فقط در خارج از آمریکا ارائه می شود، سه برابر بیشتر از حد انتظار فروخته شد و این شرکت را به توسعه M5 Touring جدید سوق داد. و اگر تیزرهای BMW را باور کنیم، حتی می توانیم M5 سقف بلند را در آمریکا ببینیم.



منبع