BMW همچنان برای خودروهای قدیمی‌تر، از جمله سوپراسپرت M1، قطعات می‌سازد


صرف نظر از ساخت و مدل، خودروها همیشه پیر می شوند. هر چه سنشان بالاتر می رود، ادامه راه برایشان سخت تر می شود. خودروسازان چگونه به دارندگان خودروهای کلاسیک کمک می‌کنند و از طرفی درآمد بیشتری کسب می‌کنند؟ با تولید قطعاتی برای خودروهایی که دهه‌ها پیش از تولید خارج شدند. BMW 30 سال است که این کار را انجام می دهد.

در واقع، BMW Group Classic از سال 1994 که بخش اولیه BMW Group Mobile Tradition تاسیس شد، قطعات خودروهای قدیمی را تولید می‌کند. این تغییر نام در سال 2008 اتفاق افتاد. صادقانه بگوییم که ما هیچ تصوری از این نداشتیم که مارک لوکس آلمان در زمینه فروش قطعات خودرو برای مدل‌هایی است که ماه‌های گذشته تولیدشان متوقف شده است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم با یکی از نمایندگان شرکت چت کنیم تا در مورد چیستی بیشتر بدانیم.

به گفته مارک تیسبورگر، سخنگوی BMW Group Classic، برخی از قطعات خودرو در انبار نگهداری می شوند، در حالی که برخی دیگر طبق سفارش ساخته می شوند. اگر می خواهید قطعه خاصی را سفارش دهید که در حال حاضر موجود نیست، زمان تحویل بسته به نوع قطعه، ظرفیت تولید تامین کننده و محل مشتری متفاوت است. این شرکت در درجه اول با تامین کنندگان اروپایی کار می کند تا هزینه های لجستیک را پایین نگه دارد و انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده در طول حمل و نقل را به حداقل برساند.

فیلترهای روغن و شمع‌ها محبوب‌ترین محصولاتی هستند که صاحبان خودروهای کلاسیک و قدیمی BMW سفارش داده‌اند. معمولا داغ ترین اقلام قطعات کوچکتر کار هستند. مارک مستقر در مونیخ این قطعات تازه ساخته شده را بازتولید می نامد. در کمال تعجب، هنوز قطعات اصلی وجود دارد که در آن روز تولید می شدند. بخش اختصاصی وب‌سایت BMW Group Classic موارد موجود را فهرست می‌کند و بله، M1 (E26) در آنجا موجود است. شما می توانید برای هر دو درب یک و تنها سوپراسپرت موتور وسط BMW یک ضربه گیر بخرید.

قطعات تولید مثلی برای خودروهایی به قدمت سری 02 وجود دارد که در نیمه دوم دهه 1960 عرضه شد. موارد مختلف از دستگیره در و لوله ورودی گرفته تا فینیشر اگزوز کرومی و سوئیچ چراغ خطر متفاوت است. BMW از New Six (E3) نیز پشتیبانی می کند، خودروهایی که تقریباً در همان زمان عرضه می شدند. سدان های اصلی سری 3 (E21)، سری 5 (E12) و سری 7 (E23) نیز فهرست شده اند، و همچنین رودستر زرق و برق دار Z8 (E52).

لیست جامعی از قیمت‌ها در دسترس نیست، زیرا از کشوری به کشور دیگر به‌طور قابل توجهی متفاوت است، به‌ویژه با توجه به نرخ‌های مالیاتی متفاوت در سراسر جهان. این قطعات به طور مستقیم در نمایندگی های BMW و همچنین در شرکای معتبر BMW Group Classic در دسترس هستند. بیشتر این مغازه ها در اروپا مستقر هستند اما تعداد کمی در ژاپن، مالزی و اندونزی نیز وجود دارد.

علاوه بر تامین قطعات خودرو، این شرکت همچنین یک کارگاه اختصاصی در مونیخ در دفتر مرکزی BMW Group Classic دارد. ماشین‌های قدیمی‌تر را می‌توان در آنجا سرویس کرد، و مارک تیسبورگر به ما گفت که مالکان می‌توانند در حین بازسازی یک بیمر قدیمی محبوب، کمک دریافت کنند.



منبع