BMW یک فتیش قدیمی را به ارمغان می‌آورد، XM One-Off را در مخمل پوشش می‌دهد


درست زمانی که فکر می‌کردید XM نمی‌تواند حتی جذاب‌تر باشد – نه لزوماً به دلایل درست – این ابزار منحصربه‌فرد می‌آید. بی ام و با نائومی کمبل همکاری کرد تا نسخه ای قطبی از مدل پرچمدار M را ایجاد کند. طراح ارشد شرکت Domagoj Dukec به این موضوع پرداخت اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تصاویری از SUV عملکرد وحشی.

XM با نام Mystique Allure، اولین نمایش عمومی خود را این هفته در جشنواره فیلم کن انجام می دهد. تا حدی با مخمل واقعی پوشانده شده است، بنابراین به خاطر BMW، فقط امیدوار باشیم که این روزها در ریویرا فرانسه باران نبارد. پارچه نرم نیز در داخل به سخاوتمندانه استفاده شده است. همانطور که SUV برقی به اندازه کافی قطبی نشده است، همچنین صدها (اگر نه هزاران) پولک به نظر می رسد که در سراسر بدنه و داخل کابین گچ شده است.

این اولین بار نیست که BMW از پارچه روی بدنه خودرو استفاده می کند. در سال 2008، مدل Gina Light Visionary یک پارچه بادوام داشت که ساختار فلزی را می پوشاند. این کانسپت مسلماً جالب‌تر از XM بود زیرا بدنه‌ای داشت که تغییر شکل می‌داد و منسوجات کششی داشت که شکاف‌های ناخوشایند پانل را پوشانده بود.

در تصویر پایین، خودروی اسپرت دو نفره بدون سقف که در دوران بنگل متولد شد، بر اساس Z8 ساخته شده بود و دارای سطح پارچه ای انعطاف پذیر بود. از درهای پروانه ای و اسپویلر عقب استفاده می کرد که می توانست اندازه آن را تغییر دهد. محرک های هیدرولیک و الکتریکی که بر روی ساختار سیم آلومینیومی زیر پوست نصب شده اند، Gina را قادر می سازند تا شکل خود را به طور موثر تغییر دهد.

این برند لوکس آلمانی تا حدودی عادت به انجام کارهای متفاوت با بدنه خودرو دارد. در سال 2019، یک X6 فوق‌تاریک با پوشش Vantablack VBx2 رونمایی کرد که می‌توانست بیش از 99 درصد نور را جذب کند. بعداً در سال 2022، iX Flow دارای فناوری E Ink با میلیون‌ها میکروکپسول به ضخامت موی انسان بود که می‌توانست سایه‌های خاکستری را نشان دهد. یک سال بعد، کانسپت i Vision Dee از تکامل جوهر E با 32 رنگ قابل انتخاب در 240 بخش از بدنه خودرو استفاده کرد.





منبع