BMW در حال رها کردن “i” روی خودروهای بنزینی خود است


BMW مدت‌ها است که حرف “i” را در انتهای نام مدل‌های خود دارد – 325i، 540i، و غیره. این حرف در ابتدا برای متمایز کردن خودروهای تزریق‌کننده سوخت از نمونه‌های کاربراتوری آن‌ها استفاده می‌شد که نامی سه رقمی نشان‌دهنده سری و موتور داشتند. اندازه. اما بی‌ام‌و مدت‌هاست که کاربراتورها را کنار گذاشته است و زیربرند الکتریکی «i» را دارد. بنابراین پس از دهه ها، BMW در حال حذف “i” از انتهای نام مدل ها است.

یکی از مدیران BMW این خبر را تایید کرد بی ام و بلاگ. این نشریه اشاره کرد که نسل بعدی X3 مدل M50 را دریافت می کند در حالی که مدل فعلی به عنوان M40i ارائه می شود. Bernd Köber، معاون ارشد مدیریت برند و محصول BMW، شرکت Connected، گفت بی ام و بلاگ خودروساز اکنون می خواهد “i” به این معنی باشد که شما در حال رانندگی یک ماشین الکتریکی هستید.

بررسی BMW i5 First Drive 2024

در دنیایی که BMW یک i5 کاملاً برقی و یک 540i را نمی فروشد، می توانید ببینید که چگونه برخی از مشتریان ممکن است گیج شوند. و بله، حروف کوچک “i” در انتهای نام مدل هریتیج است، اما برند فرعی “i” الکتریکی نیز اکنون یک ویژگی کاملاً تثبیت شده است. همچنین یکی از بهترین نام گذاری ها در خودروهای الکتریکی است. نام i5 به وضوح نشان می دهد که ما در مورد سری 5 الکتریکی صحبت می کنیم.

ما مطمئن نیستیم که چه زمانی شاهد حذف “i” از بقیه خطوط بنزینی BMW باشیم. دیدن چیزی شبیه “330” در پشت سری 3 عجیب خواهد بود، زیرا “i” در انتهای آن به چنین عنصر اصلی تبدیل شده است. به بهترین خاطر این نویسنده، آخرین باری که نشان بی ام و را در ایالات متحده دیدیم، در اواسط دهه 1980 با 325 بود. eta، که از یک نسخه کوتاه مدت زمان کوتاه M20 مستقیم شش شرکت استفاده می کرد. دی

علیرغم تزریق سوخت، برخی از این خودروها به سادگی نشان 325 داشتند، در حالی که برخی دیگر با نشان 325e. ب ام و برای خودروهای دیزلی نیز حرف “d” را زیرمجموعه قرار داده است، اگرچه مدتی است که یکی از آن ها را در ایالات متحده نداریم.



منبع