BMW و Mini از سال 2023 فضای داخلی گیاهی را ارائه می دهند


پایداری در صنعت خودرو چهره‌های متفاوتی دارد – از وسایل نقلیه بدون آلایندگی محلی گرفته تا تولید بدون CO2 تا مواد بازیافتی و خیلی چیزهای دیگر. گروه BMW پس از ارائه تعدادی خودروی الکتریکی به مشتریان خود و حرکت آرام آرام به سمت تولید با انرژی های تجدیدپذیر، اکنون آماده است تا قدم بعدی را بردارد و فضای داخلی کاملاً گیاهی را عرضه کند.

این اتفاق از سال آینده و زمانی که مدل‌ها و سطوح تریم خاصی از BMW و Mini با فضای داخلی کاملاً گیاهی عرضه می‌شوند، اتفاق می‌افتد که در آن چرم سنتی با مواد جدید با سطح، ظاهر و مقاومت چرمی‌مانند جایگزین می‌شود. این خودروساز پیش‌بینی می‌کند که تقاضای داخلی بدون چرم در آینده به ویژه در بازارهایی مانند ایالات متحده، اروپا و چین افزایش یابد. با این حرکت، گروه BMW می خواهد از منحنی ها جلوتر باشد.

به عنوان مثال، BMW و Mini با معرفی مواد چرمی مانند برای فرمان ها، نسبت اجزایی که حاوی ردپایی از مواد خام با منشاء حیوانی هستند را به کمتر از یک درصد کاهش می دهند. چنین موادی فقط در مناطقی از داخلی که در معرض دید مشتری نیستند برای پوشش های محافظ و افزودنی های مختلف رنگ استفاده می شود. حتی تاثیرگذارتر، سطح فرمان جدید انتشار CO2e را در طول زنجیره ارزش تا حدود 85 درصد در مقایسه با سطح چرمی یک فرمان کاهش می‌دهد.

راه حل های دیگر برای کاهش مخلوط CO2 در محصولات آینده شامل کفپوش های ساخته شده از به اصطلاح یک ماده است که از مخلوط هایی که بازیافت آنها دشوارتر است جلوگیری می کند. گروه BMW تخمین می زند که در نتیجه این اقدام، سالانه حدود 23000 تن CO2 به اضافه 1600 تن زباله صرفه جویی می کند. بسیار جالب خواهد بود که ببینیم آیا رولز رویس به زودی به BMW و Mini در ارائه فضای داخلی وگان خواهد پیوست یا خیر. ما می دانیم که این شرکت مواد و فناوری را دارد، اما تقاضای مشتریان هنوز وجود ندارد.

Uwe Köhler، رئیس بخش توسعه، “با یک فرمان ساخته شده از مواد سطح گیاهی با کیفیت بالا، ما آرزوهای مشتریان خود را برآورده می کنیم که نمی خواهند از نظر ظاهری، احساسی و عملکردی سازش کنند.” تزئینات بیرونی، داخلی در گروه BMW. این ماده نوآورانه در برابر سایش و پارگی ناشی از سایش، تعریق و رطوبت مقاومت می کند و تمام خواص مطلوب چرم را دارد.



منبع