BMW iX5 Hydrogen Fuel Cell EV تولید خود را در آلمان آغاز کرد


ب ام و تولید کراس اوور هیدروژنی iX5 را آغاز کرده است. این خودروساز در حال ساخت مدل جدید در مرکز تحقیقات و نوآوری مونیخ است و قرار است این خودروها از بهار آینده به نمایشگر فناوری در بازارهای منتخب تبدیل شوند.

حدود 900 نفر در مرکز تحقیقات این شرکت کار می کنند و کارمندان به طور همزمان بر روی شش پروژه خودرو کار می کنند. این جایی است که BMW برای اولین بار هر مدلی را می سازد و اطمینان حاصل می کند که محصول و فرآیند تولید برای تولید کامل آماده است.

فرانک وبر، یکی از اعضای هیئت مدیره بی‌ام‌و که مسئول توسعه است، می‌گوید: «هیدروژن یک منبع انرژی همه‌کاره است که نقش کلیدی در پیشرفت ما به سمت بی‌طرفی آب و هوا دارد. این شرکت از ناوگان آزمایشی هیدروژن iX5 خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری استفاده خواهد کرد، زیرا شرکت معتقد است ترکیبی از خودروهای الکتریکی با باتری و سلول سوختی مورد نیاز است. وبر خاطرنشان کرد که FCEV ها به مواد خام حیاتی ضروری برای تولید باتری مانند کبالت، لیتیوم یا نیکل نیاز ندارند.

iX5 زندگی خود را در کارخانه اسپارتانبورگ این شرکت در ایالات متحده آغاز می کند. در آلمان، کراس اوور دارای یک طبقه جدید طراحی شده برای قرار دادن دو مخزن هیدروژن است که در تونل مرکزی و زیر صندلی عقب قرار دارند. BMW سیستم های الکتریکی 12 و 400 ولتی، باتری با کارایی بالا، سلول های سوختی و موتور الکتریکی را در مرحله مونتاژ نصب می کند.

پس از مونتاژ و رنگ آمیزی، ب ام و کراس اوور را در مرکز آزمایش اشهایم تحت “بررسی عملیاتی جامع” قرار می دهد. با این حال، iX5 قبلاً یک برنامه آزمایشی فشرده را تکمیل کرده است که منجر به تولید آن شده است.

بی ام و در تلاش های هیدروژنی خود تنها نیست. هوندا این هفته اعلام کرد که در سال 2024 یک خودروی برقی پلاگین سلول سوختی هیدروژنی را روانه بازار خواهد کرد. این خودرو بر اساس کراس اوور محبوب CR-V ساخته خواهد شد که طراحی مجدد قابل توجهی برای مدل سال 2023 دریافت کرد. هوندا مانند ب ام و مراقبت ویژه ای از تولید کم حجم این مدل می کند و آن را در مرکز تولید عملکرد خود در اوهایو می سازد، جایی که خودروهای مسابقه ای، آکورا NSX و مدل های آکورا PMC Edition می سازد.

اگر ما چیزی در مورد آینده می دانیم، این است که در سنگ بنا نشده است. خودروسازان با عدم قطعیت های جدیدی در مورد وسایل نقلیه الکتریکی مواجه هستند و فقدان زیرساخت شارژ قوی کمکی نمی کند. با این حال، هیدروژن با محدودیت‌های مشابهی روبرو است، اما این امر مانع از ادامه تحقیقات ب‌ام‌و، هیوندای و سایرین در مورد قابلیت این فناوری نشده است.



منبع