BMW M از مسیر کوچک سازی اجتناب خواهد کرد



بخش عملکرد BMW از استراتژی مرسدس AMG برای ارائه موتورهای کوچک برای مدل های خود پیروی نخواهد کرد. در عوض، BMW M موتورهای شش سیلندر خطی و V8 فعلی خود را برای سال‌های آینده حفظ خواهد کرد تا در نهایت به سمت پیشرانه‌های صرفاً الکتریکی حرکت کند. فرانک ون میل، رئیس BMW M در مصاحبه اخیر تایید کرد که هیچ کارخانه سه و چهار سیلندر با موتورهای الکتریکی و باتری در نظر گرفته نشده است.

اظهار نظر در مورد موضوعات مختلف به CarExpertون میل گفت که قرار دادن یک موتور کوچکتر در زیر کاپوت یک مدل M تمام عیار در ترکیب با باتری های بزرگ به سادگی «راه درستی» برای این شرکت نخواهد بود. برقی‌سازی نقشی در انتقال به خودروهای کاملاً الکتریکی M ایفا می‌کند – برای مثال XM را با 4.4 لیتری V8 برقی‌شده آن در نظر بگیرید – اما موتورهای الکتریکی نقش حمایتی در این فرآیند خواهند داشت.

ما به این شکل نمی‌بینیم، زیرا به هر حال می‌خواهیم یک موتور پایه قوی داشته باشیم. بنابراین، برای ما، رفتن به موتورهای احتراقی کوچکتر در ترکیب با باتری های بزرگتر راه درستی نخواهد بود. برای ما، آنگاه قدم این خواهد بود که فوراً صرفاً الکتریکی شویم. ون میل به نشریه آنلاین گفت و این کار را به روشی مناسب انجام دهید.

مرسدس AMG رویکرد متفاوتی در این مورد دارد. اخیراً، مدیرعامل آن گفت که این برند با وجود تماس‌های مشتاقان مبنی بر نیاز به بازگشت V8، موتور چهار سیلندر را برای C63 جدید حفظ می‌کند.

و در مورد آن خودروهای M صرفاً برقی چطور؟ ظاهراً آنها به این زودی وارد بازار نخواهند شد زیرا ون میل معتقد است فناوری EV هنوز برای یک ماشین متمرکز بر مسیر آماده نیست – ماشینی که می تواند “خروجی توان مداوم را به طور قابل توجهی” ارائه دهد.

و در رابطه با نوربرگ رینگ نوردشلایف، باید یک یا دو دور با سرعت کامل انجام دهد، در واقع، با باتری، فرض کنید بیش از 250 کیلومتر در ساعت بروید، به هر حال زیاد جلوتر نخواهید رفت. بنابراین این محدودیت در حال حاضر وجود دارد.»



منبع