BMW M135 جدید یک هات هچ 312 اسب بخاری است که در ایالات متحده نخواهیم داشت


اروپایی ها خوب هستند. آنها نه تنها آئودی S3 Sportback و مرسدس-AMG A45، بلکه BMW M135i را نیز دریافت می کنند. بخش M در کنار سری 1 معمولی هاچ بک داغ خود را به نسل بعدی منتقل می کند. چهارمین نسخه از مدل پایه مونیخ با حفظ معماری دیفرانسیل جلو، تغییرات زیبایی چشمگیری را پشت سر گذاشته است.

طراحی بیرونی تکاملی است و بلافاصله به عنوان سری 1 قابل تشخیص است اما با چراغ‌های جلوی تیزتر. در عقب، چراغ های عقب به نظر می رسد که از آخرین X2 آمده اند. مدل M Performance دارای سیستم اگزوز چهارگانه است که از X1 M35i و X2 M35i به ارث رسیده است. با عملکرد جدید هاچ بک، BMW شروع پایان حرف “i” (از “injection”) را در نام مدل های گازی خود نشان می دهد. درب عقب را بررسی کنید و متوجه خواهید شد که فقط M135 نوشته شده است.

مطابق با آخرین روند طراحی BMW، نسخه پرفورمنس دارای درپوش‌های آینه جانبی مخصوص M است که تا چند سال پیش جزء اصلی خودروهای M واقعی بودند. در مورد نشان M روی مشبک کلیه نیز می توانیم همین را بگوییم. هک، حتی یک آرم M روی جلد پلاستیکی موتور با فیبر کربن تقلبی آن وجود دارد. مدل نه چندان M دارای تریم مشکی براق، همراه با جلوپنجره ضعیف‌تر با لت‌های افقی است.

سری 1 معمولی، چه با بسته ورزشی M و چه بدون آن، دارای طراحی جلوپنجره نسبتاً عجیبی با خطوط عمودی و مورب در هم آمیخته است. در حالی که اکثر BMW های جدیدتر دستگیره درب دارند، 1er طرح سنتی را حفظ می کند. در جاهای دیگر، این اولین خودروی این شرکت است که پوشش سقف متضاد با ظاهر مشکی براق را ارائه می دهد. اندازه چرخ ها از 17 اینچ شروع می شود و برای M135 به 19 اینچ می رسد که دارای ترمزهای ترکیبی اختیاری است.

با قدم گذاشتن در داخل، کابین فاصله زیادی با مدل قدیمی دارد. سری 1 2025 از سیستم اطلاعات سرگرمی BMW iDrive 9 با صفحه نمایش دوگانه بهره می برد. دسته ابزار دیجیتال 10.25 اینچ است در حالی که صفحه نمایش لمسی دارای قطر 10.7 اینچی است. مانند مدل های دیگر که دارای نمایشگرهای کنار هم هستند، بیشتر دکمه های معمولی از بین رفته اند. در واقع، حتی دستگیره چرخشی سنتی iDrive به نام مینیمالیسم (یا کاهش هزینه، بسته به دیدگاه شما نسبت به زندگی) حذف شده است.

اهرم دنده درشت جای خود را برای انتخابگر کوچکی باز کرده است تا کابین را بیشتر شلوغ کند. گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه را می توان به صورت اختیاری با پدل های تعویض دنده سفارش داد که استاندارد M135 است. این نسخه همچنین دارای صندلی‌های جلوی بدنه با حرف M روشن است، درست مانند خودروهای پسر بزرگ M. یک فضای داخلی کاملا گیاهی با نسل جدید استاندارد است.

سری M Lite 1 از روز اول در دسترس خواهد بود و آخرین نسخه از موتور B48 را در اختیار دارد. این کارخانه بنزینی 2.0 لیتری توربوشارژ در کشورهای اتحادیه اروپا که مقررات سختگیرانه تری برای آلایندگی دارند، 296 اسب بخار قدرت تولید می کند. در مناطق دیگر، BMW قدرت کامل 312 اسب بخار را باز می کند.

در مورد کراس اوورهای X1 M35i و X2 M35i که از نظر مکانیکی مرتبط هستند، این چنین است. بدون توجه به بازار، گشتاور 295 پوند فوت است. برای رسیدن به سرعت 62 مایل در ساعت در 4.9 ثانیه کافی است و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی 155 مایل در ساعت است.

تنها موتور گازسوز دیگر موجود در زمان عرضه، یک موتور 1.5 لیتری توربو سه سیلندر ضعیف در 120 است. این یک پیشرانه هیبریدی ملایم با قدرت 168 اسب بخار و 206 پوند بر فوت است. سری 1 پایه 7.8 ثانیه طول می کشد تا سرعت 60 را کامل کند و حداکثر سرعت آن 140 مایل در ساعت است.

همچنین یک 120d با مشعل روغن 2.0 لیتری توربو وجود دارد. این دیزل، همچنین با فناوری 48 ولت، 161 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید می کند. مقرون به صرفه ترین سری 1 سرعت 0-60 را در 7.9 ثانیه انجام می دهد و با شیب کامل به سرعت 138 مایل در ساعت می رسد. 118d ارزان‌تر به 148 اسب بخار قدرت و 265 پوند فوت اکتفا می‌کند و شتاب 0-60 را در 8.3 ثانیه در مسیر به سرعت 138 مایل در ساعت می‌رساند.

مانند قبل، هیچ مشتقات پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی از سری 1 وجود ندارد. سری 2 بعدی گرن کوپه (F74) اواخر امسال با مشخصات فنی تقریباً یکسان به اضافه ویزای آمریکا به نمایش در خواهد آمد. M235 احتمالا از روز اول در دسترس خواهد بود. آمریکایی ها نسخه بدون چوب پنبه موتور را دریافت خواهند کرد.

در همین حال، 1er جدید پس از شروع تولید در لایپزیگ، آلمان، در ماه اکتبر در اروپا به فروش خواهد رسید.



منبع