BMW M5 2025: This Is It


تعداد کمی از وسایل نقلیه مانند BMW M5 مشتاقان را تحریک می کنند. پس از ساخت طولانی، جدیدترین سدان سوپر این شرکت در اینجا آمده است. M5 جدید قدرتمندترین مدلی است که تا به حال از این نشان نمادین استفاده کرده است. اما به لطف پیشرانه هیبریدی استاندارد خود، سنگین ترین M5 تمام دوران است.

همانطور که انتظار می رفت، DNA XM در زیر پوست وجود دارد – یعنی موتور 4.4 لیتری V-8 با توربوشارژ دوقلو و یک موتور الکتریکی تکی که در جعبه دنده هشت سرعته جاسازی شده است. مجموع خروجی سیستم 717 اسب بخار و گشتاور 738 پوند فوت است که کمی کمتر از آنچه در برچسب XM دریافت می کنید. موتور به تنهایی 577 اسب بخار قدرت تولید می کند و 194 اسب بخار دیگر از موتور حاصل می شود که مشابه آنچه در XM یافت می شود. با این حال، باتری هیبریدی کوچکتر است و 14.8 کیلووات ساعت است.

بی ام و می گوید که M5 جدید می تواند از صفر تا 60 مایل در ساعت در 3.4 ثانیه حرکت کند. حداکثر سرعت به 155 مایل در ساعت محدود شده است، اما با بسته M Driver این سرعت به 190 مایل در ساعت می رسد. طرف دیگر این سرعت، عملکرد بی صدا و فقط الکتریکی است که با یک هیبریدی پلاگین ارائه می شود. در حالت برقی، بی‌ام‌و 25 مایل برد بی‌صدا را تنها با استفاده از باتری پیش‌بینی می‌کند. با این حال، اگر در دریچه گاز فرو بروید یا تصمیم بگیرید که گیربکس M Steptronic را به صورت دستی تعویض کنید، خودرو فرض می کند که آماده بازی هستید و موتور را برای قدرت بیشتر روشن می کنید.

در مورد بازی، سه حالت استاندارد درایو برای M5 جدید وجود دارد. راحتی جایی است که بنزین و برق کار می کنند تا راحت ترین و کارآمدترین سفر ممکن را فراهم کنند. موتور بنزینی اغلب خاموش می شود و تنظیمات تعلیق/گیربکس در کمترین پیکربندی های مزاحم خود حفظ می شود. اسپورت و اسپرت پلاس همه چیز را زنده می کنند (در حالی که موتور را همیشه روشن نگه می دارند)، اما تنظیمات اختیاری Dynamic و Dynamic Plus برای تجربه کامل M5 مورد نیاز است. این حالت‌ها پیشرانه را برای قدرت کامل بهینه می‌کنند و سیستم خنک‌کننده را برای کار در مسیر افزایش می‌دهند.

دینامیک همچنین نحوه تغییر سیستم چهارچرخ محرک xDrive به دیفرانسیل عقب است. به گفته بی ام و، همچنین می توانید با خاموش کردن کنترل پایداری، آن را دریافت کنید و به رانندگان “تجربه عملکردی بدون فیلتر بیشتری” ارائه دهید. یک قفل دیفرانسیل کنترل‌شده الکترونیکی برای عقب وجود دارد که می‌تواند در صورت لزوم نیرو را به چپ یا راست ارسال کند تا کار انجام شود، برخلاف سیستم کنترل پایداری کار می‌کند. تفاوت در اینجا این است که از قدرت – نه ترمز – برای زیبا و مرتب نگه داشتن M5 استفاده می شود. این به معنای پیچیدن سریع تر با اطمینان بیشتر است، چیزی که بیشتر توسط فرمان فعال عقب که تا 1.5 درجه می چرخد ​​کمک می کند.

توقف M5 کالیپرهای شش پیستونی روی دیسک های 16.1 اینچی در جلو، با کالیپرهای شناور تک پیستونی که دیسک های 15.7 اینچی را در پشت گاز می گیرند. ترمزهای سرامیکی کربن M اختیاری هستند و اندازه دیسک جلو را به 16.5 اینچ می‌رسانند در حالی که وزن 55 پوندی را کاهش می‌دهند. آنها پشت مجموعه‌ای از چرخ‌های تکان‌خورده به ابعاد 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب می‌نشینند.

همه اینها بخشی از تنظیمات سفارشی پیشرانه M5 است که بسیار فراتر از فنرهای سفت‌تر سری 5 است. محور عقب پنج پیوندی مختص مدل است و از بازوهای کنترلی تقویت شده، بازوهای کنترلی کمبر و بازوهای راهنمای طراحی شده برای بارگذاری بیشتر استفاده می کند. محور جلوی دو استخوانی سفت تر است و از هاب های مخصوص M5 استفاده می کند.

مهاربندی اضافی برای برج‌های پایه وجود دارد، مهاربندی‌های کف زیرین، و پایه‌ها برای اجزای مختلف شاسی قوی‌تر هستند. طبیعتاً سیستم تعلیق تطبیقی ​​بی‌ام‌و M استاندارد است و دارای دمپرهایی با کنترل الکترونیکی است که رانندگان می‌توانند آن‌ها را تنظیم کنند.

BMW M5 2025

و مقدار زیادی تنظیم دقیق در دسترس است. علاوه بر حالت‌های درایو فوق‌الذکر، M5 جدید امکان تنظیمات جداگانه برای سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، گیربکس و سیستم چهارچرخ محرک xDrive را فراهم می‌کند. در حالی که ما در حال بحث در مورد فناوری هستیم، سیستم عامل 8.5 BMW را با نمایشگرهای مخصوص M برای راننده و سرنشینان جلو خواهید دید. نمایشگر هدآپ استاندارد است و برای لحظاتی که حوصله رانندگی ندارید، می‌توانید ویدیوها را پخش کنید یا مجموعه‌ای از بازی‌های AirConsole را بازی کنید.

از نظر بصری، M5 با نوک اگزوز چهارگانه در پشت غیرقابل انکار است. همچنین یک لمس گسترده تر است – 3.0 اینچ در جلو و 1.9 اینچ در پشت. بی‌ام‌و می‌گوید که کناره‌های M5 در مقایسه با سری 5 بازطراحی شده‌اند تا به آن حالت تهاجمی‌تری بدهد. قسمت جلو با دریچه‌ها و زوایای متضاد پر می‌شود، و یک اسپویلر ظریف لبه‌ای خاصیت را به عقب اضافه می‌کند. در زمان عرضه 9 رنگ استاندارد موجود است، اما خریداران می‌توانند رنگ‌های بی‌ام‌و انفرادی را برای چیزی منحصربه‌فرد انتخاب کنند.

و حالا برای فیل در اتاق. بی ام و M5 2025 5390 پوند وزن دارد. این به اندازه یک فیل واقعی نیست، اما بیشتر از یک فورد F-150 با کابین چهار در و چهار چرخ متحرک است. با این حال، ما قبلاً یک M5 پیش‌تولید را در یک پیست رانندگی کرده‌ایم و از خوب بودن آن شگفت زده شده‌ایم. به نظر می رسد وزن مشکلی نیست، اما چگونه به استفاده روزمره ترجمه می شود؟ این چیزی است که ما مشتاقیم با زمان بیشتری برای صندلی در خودرو بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

یا، می‌توانید یکی را با قیمت اولیه 120675 دلار بخرید و خودتان تصمیم بگیرید که آیا سنگین‌ترین M5 تا کنون برای راننده لذت می‌برد یا خیر. تحویل در اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.



منبع