BMW M5 V10 Touring Manual Swap واگن اسپرت رویاهای شماست

در واقع، آنقدرها هم سخت نیست، اما قبل از اینکه ابزار خود را بگیرید، ما به زمینه ای برای این ادعا نیاز داریم. این ویدیو ساعت‌ها کار را به ۲۱ دقیقه فشرده می‌کند و توسط یک حرفه‌ای انجام می‌شود که قبلاً دو تعویض دستی E61 را انجام داده است. واضح است که این پروژه کاملاً درگیر است و حتی برای انجام آن به چند بخش سفارشی نیاز دارد. همچنین به سیم کشی جدید و یک کامپیوتر رمزگذاری شده نیاز دارد تا واگن بداند که دیگر نیازی به تعویض دنده ندارد.



منبع آیا می خواهید در مورد خودروهای سال گذشته بیشتر بشنوید؟ نسخه خودرو دهه 80/90 پادکست Rambling About Cars را که در زیر موجود است، بررسی کنید.

این ما را به BMW می رساند که در این ویدیوی Drivetribe نشان داده شده است. این E61 M5 Touring است که از موتور 5.0 لیتری V10 باشکوه با 500 اسب بخار قدرت (373 کیلووات) استفاده می کند که از طریق یک SMG هفت سرعته به چرخ های عقب می رود. این یک گیربکس دستی خودکار است، و در حالی که موتور عالی است، گیربکس آن چندان مورد علاقه نیست. خوشبختانه BMW V10 M5 قدیمی را با یک دستی شش سرعته عرضه کرد. متأسفانه فقط در سدان و فقط در آمریکا موجود بود. با این حال، تعویض دستی E61 در بریتانیا چقدر می تواند سخت باشد؟

آیا مبادله موفقیت آمیز است؟ احتمالاً همینطور است، همانطور که می بینیم ماشین در انتهای کلیپ حرکت بسیار کمی دارد. ویدیوی دیگری با آزمایش جاده در حال ساخت است، بنابراین به زودی برای افت شدید کلاچ و فرسودگی واگن در حالت آماده به کار قرار می گیرد.

علاقه مندان به خودرو دسته عجیبی هستند. توسط عجیب، منظور ما خلاقانه (و همچنین عجیب) است، اما اگر در حال خواندن این مطلب هستید، از قبل می دانید که. استیشن واگن‌ها را در نظر بگیرید، وسایل نقلیه خانوادگی سنتی که نباید قلب علاقه‌مندان را به آتش بکشند، اما در عین حال، این کار را می‌کنند. و به دلایلی که نمی توانیم توضیح دهیم، داشتن یک موتور بزرگ کافی نیست. از منظر عملکرد، تعویض دستی یک املاک بی معنی است، اما به همین دلیل است که بسیار عالی، خیلی عالی.

همچنین ممکن است تعجب کنید که بفهمید swap از انتقال منبع M5 استفاده نمی کند. ظاهراً یافتن آنها بسیار سخت است، اما به نظر می رسد جعبه شش سرعته E92 M3 تقریباً یکسان است. تعداد کمی از ضرایب دنده کمی متفاوت است و به فلایویل متفاوتی نیاز دارد که به موتور استارت متفاوتی نیز نیاز دارد. سپس نیاز به مقدار زیادی از کار افتادن بالای موتور دارد. بنابراین، اگرچه ساده است، اما قطعاً یک پروژه سنگین است.

با این حال، یکی از چیزهایی که لازم نیست، برش یا جوشکاری است تا جا برای جابجایی چوب در کابین خلبان ایجاد شود. به نظر می رسد همه M5 های این نسل دارای براکت عبور از کف و شیفتر از قبل از کارخانه هستند. این شامل E61 Touring نیز می شود، بنابراین افزودن اهرم دستی و کیت مربوطه به معنای واقعی کلمه یک فرآیند پیچ ​​و مهره است.