Changan Shenlan SL03 رقیب تسلا مدل 3 چین با نمایشگر کج است


صنعت خودروسازی چین – به ویژه در بخشی که بر توسعه خودروهای الکتریکی متمرکز است – سریعتر از همیشه در حال پیشرفت است. بسیاری از شرکت‌های نوپا اکنون محصولات باتری‌دار را در بازار محلی به فروش می‌رسانند و خودروسازان قدیمی کشور به سرعت مدل‌های جدید را دنبال می‌کنند. یکی از آخرین افرادی که به این حزب ملحق شده است، Changan، یک خودروساز دولتی چینی است که دفتر مرکزی آن در جیانگ‌بی قرار دارد.

چانگان دو برند جدید دارد که بر تحرک الکتریکی تمرکز دارند. یکی از آنها Shenlan نام دارد و این مارک محصول جدیدی دارد که سعی خواهد کرد با تسلا مدل 3 در جمهوری خلق رقابت کند. یک ویدیوی جدید از دوستان ما در اینجا وجود دارد Wheelsboy با جزئیات به اصطلاح Shenlan SL03 و در زیر، یک گالری عکس اختصاصی از خودروی الکتریکی را نیز خواهید دید.

SL03 که به طور مشترک با هواوی و CATL توسعه یافته است، بسیار شبیه یک لیفت بک سنتی است. در حالی که شکل کلی ممکن است ما را به یاد تسلا مدل 3 بیاندازد، این خودرو در واقع طولانی‌تر است و فرم‌های لبه‌دارتری دارد که آن را در بیرون تیزتر نشان می‌دهد. این خودرو علاوه بر یک خودروی کاملاً الکتریکی، به عنوان یک خودروی برقی افزایش دهنده برد با موتور 1.5 لیتری نیز به فروش می رسد. با این حال، امروز ما بر روی نوع باتری‌دار تمرکز خواهیم کرد.

اعداد خشک نشان می دهند که قدرت از یک موتور الکتریکی 255 اسب بخاری (190 کیلووات) نصب شده در عقب می آید که حداکثر گشتاور آن 236 پوند فوت (320 نیوتن متر) است. ظرفیت باتری 58.1 کیلووات ساعت است که طبق چرخه WLTC چین باید با یک بار شارژ حدود 320 مایل (515 کیلومتر) را طی کنید. سرعت دویدن از حالت سکون تا 62 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) 5.9 ثانیه طول می کشد.

مقایسه با تسلا مدل 3 اغراق آمیز نیست. SL03 قابلیت های عملکردی مشابهی دارد، این دو خودرو از طراحی اولیه یکسانی برخوردارند و حتی شباهت های بیشتری در کابین وجود دارد. خودروی الکتریکی چینی همان چیدمان داخلی مینیمالیستی را دارد که حتی به سطح جدیدی ارتقا یافته است و هیچ تزئینی در رنگی متفاوت از مشکی وجود ندارد. یکی از ویژگی های بسیار جالب باید صفحه نمایش مرکزی کج برای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی باشد که – میزبان می گوید – ویژگی مفیدتر از حد انتظار است.



منبع