Charger Daytona EV یک خودروی عضلانی «بهتر و سریعتر» است


در فروشنده محلی Dodge خود قدم بزنید و احتمالاً متوجه چند شارژر و چلنجر باقی مانده در لات خواهید شد. ممکن است تولید این دو در دسامبر گذشته به پایان رسیده باشد، اما مازاد بودن موجودی باقیمانده تصادفی نیست. این خودروساز با نمایندگی های خود کار کرد تا مطمئن شود که آنها هنوز محصولی را در دسترس دارند، زیرا آماده عرضه نسل بعدی شارژر بود.

به گفته مت مک آلیر، مدیرعامل جدید برند دوج، این برند قصد دارد تا کمتر از 2000 شارژر و چلنجر در تعداد زیادی داشته باشد، زمانی که Charger Daytona EV 2024 وارد بازار شود. موتور 1 در اوایل این ماه، اما در آینده قابل پیش‌بینی به ترکیب محدودی ادامه خواهد داد.

دوج چارجر دیتونا 2024

طفره رفتن

دوج در تابستان امسال ساخت نسخه‌های کوپه چارجر دیتونا R/T و مدل‌های اسکات پک الکتریکی جدید را آغاز می‌کند، تصمیمی که به گفته او مدت‌ها قبل از اینکه او در اول ژوئن به عنوان رئیس شرکت کند، گرفته شده است. چند سال پیش، خودروسازان تمام تلاش خود را کردند. در برنامه‌های خودروهای الکتریکی خود، جدول‌های زمانی بلندپروازانه برای تبدیل خط تولید خود به باتری، از جمله Stellantis، تعیین کردند.

مک آلیر به ما گفت: “ما بهترین کار خود را به جلو می گذاریم.” همانطور که من هیجان زده هستم که این یک خودروی الکتریکی است، ما قصد نداریم آن را به عنوان خودروی الکتریکی جدید به بازار عرضه کنیم. او گفت دوج قصد نداشت خودرویی با بهترین ضریب درگ یا بهترین برد بسازد. “ما بیرون رفتیم تا بهترین ماشین عضلانی را طراحی کنیم.”

Charger Daytona Scat Pack با بسته استاندارد Stage 2 با حداکثر قدرت 670 اسب بخار، گشتاور 627 پوند فوت، سیستم چهار چرخ متحرک و قیمت اولیه 75185 دلار عرضه خواهد شد. سریع ترین نسخه در 3.3 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد و یک چهارم مایل را در 11.5 ثانیه کامل می کند. دوج قبلاً گفته بود که یک نوع Banshee حتی قدرتمندتر وجود خواهد داشت، اما آیا طرفداران هاردکور SRT واقعاً آماده تبدیل از گاز به الکترون هستند؟

McAlear اذعان کرد: “بعضی هستند. برخی نیستند.” و افزود که مشتریان یک شبه تبدیل به خودروهای برقی نمی شوند.

دوج چارجر دیتونا 2024

طفره رفتن

دوج چارجر دیتونا 2024

طفره رفتن

با این حال، او گفت که از این واقعیت که دوج “جوان ترین جمعیت شناسی در صنعت اصلی را دارد، و آنها بیشترین تمایل را برای استفاده از برق دارند” دلگرم شده است، که ممکن است درست باشد، اما این برند دو دهه را صرف پرورش پیروانی کرده است که تنها به دنبال آن بوده است. به موتورهای V-8 Hemi با قدرت فزاینده ای تغذیه می شود. این رژیم ثابت V-8 انتظارات خاصی را برای مشتریان دوج ایجاد کرده است، انتظاراتی که کیلووات و موتورهای الکتریکی ممکن است نتوانند آن را برآورده کنند.

پلتفرم STLA Large که زیربنای شارژر جدید است با پیشرانه های الکتریکی سودآور است و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بتواند تقاضای مصرف کننده را برآورده کند. در حالی که دوج ابتدا مدل برقی دو در را روانه بازار می کند و به دنبال آن دیتونا چهار در را در اوایل سال آینده تولید می کند، نسخه ای با موتور احتراقی به نام Charger Sixpack نیز خواهد داشت.

هنگام سوار شدن بر روی همان پلت فرم زیر خودروهای تمام الکتریکی قرار خواهد گرفت. این مدل دارای تفاوت‌هایی در ظاهر خواهد بود و دارای توربوشارژ 3 لیتری خط مستقیم Hurricane است که قبلاً در جیپ و رم ارائه شده است و در انواع SO و HO قدرت 420 یا 550 اسب بخار تولید می‌کند. Sixpack نقطه ورود ارزان‌تر به سری جدید Charger خواهد بود، اما خریداران دوج دوستدار احتراق باید منتظر بمانند تا یکی را خریداری کنند.

تولید در نیمه دوم سال 2025 آغاز می شود و Charger Daytona را به عنوان یک پیشنهاد برتر در خط تولید نازک دوج تا سال آینده باقی می گذارد. Charger Daytona R/T ارزان‌تر است، 61,950 دلار برای شروع، تقریبا 30,000 دلار بیشتر از شارژرها و چلنجرهای خروجی V-6.

هورنت 2024 از 32995 دلار شروع می شود و دورانگو 42265 دلار است که به مک آلیر فضای زیادی برای محصولات “عملکرد اصلی” می دهد که او احساس می کند خط تولید آینده دوج باید از آن پشتیبانی کند. او همچنین می خواهد SRT را به عنوان هاله برند ادامه دهد. او گفت که ارائه محصولات بدون SRT یا عنصر فوق العاده به بازار “به معنای جایی نیست که ما بخواهیم به عنوان برند عملکرد آمریکا به رشد خود ادامه دهیم.”

McAlear که قادر به ارائه هیچ اشاره ای در مورد محصولات آینده نیست، گفت: “این باید پلاک های نام مناسبی باشد که به روش Dodge انجام شود که در دریای یکسانی برجسته باشد.” وقتی اسب بخار با پیشرانه های برقی باطری ارزان است، این یک کار بزرگ است.

دوج امیدوار است ویژگی‌هایی مانند اگزوز Fratzonic Chambered آن بتواند به متمایز کردن شارژر الکتریکی از سایر مدل‌های BEV کمک کند، اما ما باید منتظر باشیم تا ببینیم مصرف‌کنندگان پس از فروش چه واکنشی نشان خواهند داد. انتقادات آنلاین شدیدی از تغییر مسیر دوج به سمت پیشرانه‌های الکتریکی وجود دارد، و احساسات کلی مصرف‌کنندگان نسبت به خودروهای الکتریکی در حال کاهش است، به‌ویژه در آمریکا.

به گفته McAlear، Charger Daytona EV یک خودروی عضلانی جدید، بهتر، سریع‌تر است، اما دوج باید تلاش کند تا طرفدارانش را متقاعد کند که آن را در عصر جدیدی دنبال کنند. این می تواند طرفدارانی را که برای رشد آن بسیار تلاش کرده است، بیگانه کند، و بحث در مورد جهت گیری دوج ادامه خواهد داشت تا زمانی که شارژر جدید وارد جاده شود و مشتریان بتوانند خودشان آن را تجربه کنند.

مک آلیر گفت: «اگر بحثی وجود نداشت، اگر حیرت وجود نداشت، فکر می‌کنم بیشتر نگران می‌شدم».





منبع