Corvette C6.R همیشه خودروی مسابقه ای آمریکایی مورد علاقه من خواهد بود


من در زمانی بزرگ شدم که کوروت نسل C6 نماینده مسابقات جاده ای در آمریکا بود. هر بار که پرچم آمریکا را می بینم به غرش رعد و برق V-8 فکر می کنم که از زیر کاپوت C6.R افسانه ای کارخانه ای ساخته شده در حالی که در اینجا و خارج از کشور با عجیب و غریب اروپایی می جنگد. این ویدیو یادآور عظمتی است که از آن لوله های اگزوز می آید.

کانال یوتیوب 19Bozzy92 از نزدیک با این C6.R، شاسی 001، در جریان مسابقات قهرمانی Endurance Racing Legends که اخیراً در پیست Mugello در ایتالیا برگزار شد، آشنا شد. به گفته این کانال، این همان کوروتی بود که توسط یان مگنوسن هدایت می شد و در سال 2009 با یورگ برگمایستر در لگونا سکا در لاگونا سکا در مقابل یورگ برگمایستر برای یکی از به یاد ماندنی ترین پایان های تاریخ مسابقه می جنگید.

پس از تعمیر شاسی 001 مسابقه، و در کل سری لمانز آمریکا 2010 و 24 ساعت لمانز آن سال شرکت کرد. سپس به یک تیم خصوصی فروخته شد و در سال 2011 به لمانز بازگردانده شد، جایی که کلاس خود را برد. اکنون به صورت خصوصی در رویدادهای سراسر اروپا مسابقه داده می شود.

موتور 5.5 لیتری V-8 مانند بیش از یک دهه پیش با شکوه به نظر می رسد و بیش از هر چیز دیگری در این زمینه بوق می زند. برای من، این به خوبی V-8 های مسابقه ای است. شما می توانید موتورهای F1 هشت سیلندر با دور بالا را نگه دارید. این جایی است که در آن است.

به لطف کانال 19Bozzy92، ما حتی از داخل کابین خلبان فیلم می گیریم و به ما ایده می دهد که چگونه سر و صدا به داخل کابین منتقل می شود. شگفتی بزرگ، به همان اندازه عالی به نظر می رسد. کاری که من فقط برای یک جلسه پشت فرمان انجام می دادم.



منبع